The beautiful nature of Queensland - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rianne Hoffer - WaarBenJij.nu The beautiful nature of Queensland - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rianne Hoffer - WaarBenJij.nu

The beautiful nature of Queensland

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

22 November 2011 | Australië, Cairns

Hee ya!

En daar zijn we weer! Nog maar 2 dagen verder sinds me laatste verslag maar alweer genoeg meegemaakt!

Gisteren hebben we een auto gehuurd en zijn we zelf op pad gegaan. We hebben een heel stuk afgelegd vanaf cairns naar boven toe. Dit was een stuk van ongeveer 3 uur rijden. Gelukkig zijn de wegen hier erg goed en is er eigenlijk maar 1 hoofdweg.

We kwamen er al snel achter dat een eigen (lees gehuurde) auto wel erg makkelijk was. Je kan stoppen waar je wilt en zo lang ergens blijven waar je wilt. Dit in tegenstelling tot wanneer je met een tour meegaat.

Ons plan was om naar Cape Tribulation te gaan. Dit is het oudste regenwoud van de wereld. Bij het autohuur bedrijf hadden we nog wat tips gekregen voor stops onderweg. Deze moesten we op de terugweg doen omdat ze het mooist schenen te zijn met zonsondergang. Dus eerst op naar Cape Trib (ze korten hier alles af). Onderweg kwamen we hele mooie stranden en uitkijk punten tegen. Hier konden we dus gewoon stoppen om de toerist uit te hangen haha. De natuur onderweg was ook heel erg groen en we keken onze ogen uit (nu al!).

Onderweg hadden we een stop ingelast bij de Daintree River, hier konden we een crocodile cruise doen. We gingen 1,5 uur varen en op zoek naar krokodillen. Na alleen wat vogels en vissen gezien te hebben was er toch nog een krokodil die zich liet zien. Best eng als je op 3 meter afstand van zo'n groot beest bent.

Na de cruise zijn we weer verder gereden door de bergen. Hier hebben we nog meer mooie natuur gezien. Op de terugweg zijn we naar Mossman Gorge geweest. Dit is een nationaal park, met een rivier met allemaal rotsen erin met watervallen etc. Heel mooi alleen het stikte er van de horsels.. Toen we onze auto in wilde gaan zaten er meteen 10 van die beesten in. Maarja hoe krijg je die eruit? Want met de deuren open kwamen ze net zo hard de auto weer binnen als dat ze eruit gingen.. Dus voor andere vast heel komisch om te zien hoe wij ze eruit probeerde te halen ;)

Toen we die horsels allemaal verwijderd hadden gingen we door naar Port Douglas, een soort jetset oord. Dit was een mooi maar vooral duur plaatsje. Hier hebben we romantisch gegeten aan de haven bij zonsondergang. Alleen werd dit lichtelijk verstoord door een man op n boot die, hopelijk niet door had dat wij daar zaten, een showtje weg ging geven. Eerst ging zijn shirt uit, toen dachten we al okee vreemd maar toen hij gewoon ging douchen met de deur open, zijn we maar weggegaan haha.

Terug in Cairns hadden we nog snel een excursie naar het Great Barrier Reef voor de volgende dag geboekt. We gingen met een luxe boot de hele dag weg en zouden 5 uur mogen duiken of snorkelen. We zijn naar 2 verschillende riffen geweest. Bij het eerste rif gingen we een introductie duik doen. Hierbij moesten we een aantal skills uitvoeren zoals je oren ploppen met alle uitrusting op, je adem ding onder water uit je mond halen etc. Het adem halen en alles ging goed bij mij, in t begin wel raar om via zon slang adem te halen maar het went vrij snel. Dus het ademen was geen probleem, maar ik kreeg elke keer een hele erge druk op me hoofd.. En onze instructeur had eigenlijk niet zoveel zin om ons te helpen omdat hij honger had en wilde lunchen. Wij voelde ons dus niet echt veilig.

Daarom hebben we het maar bij snorkelen gehouden. Eigenlijk kon je daar ook genoeg mee zien. Het rif viel een beetje tegen, het was heel grauw. We hebben wel hele mooie vissen gezien, ook Nemo visjes. Is weer eens wat anders dan in een zee aquarium!
Zijn alleen wel een beetje verbrand want zo bij het water en op de boot heb je helemaal niet door hoe hard het gaat!

Vanavond is onze laatste avond in Cairns. Morgen willen we optijd weg gaan hier en onze reis dan echt beginnen!

Veel Liefs!

• 22 November 2011 - 09:50

Iris:

Hee Moppie,

Wat een leuke verhalen allemaal! Ik wil ook!! BEn zoooo jaloers... !!! En trots dat je het heb gedaan!! Geniet er lekker van!! Waar blijven de fotoss btw??:) Wanna see more..

Miss you xxxxx (L)

• 22 November 2011 - 15:55

Lieve Rianne:

Mooi dat jullie zo genieten en knap hoor daar in een auto te rijden.
    Ja horzels zijn echt rot beesten. Ome Ben is van de zomer door zo'n kreng gestoken en dat was niet fijn.
    Goede reis morgen en de groeten ook aan Nicole van
    Ben en Ronnie

• 22 November 2011 - 16:35

Claudia:

Hoi schat,
    Oma belde al :'"heb je het verslag al gelezen"? Ze schrijft zo leuk!
    Jullie hebben weer een hoop gezien zeg en wat hou je het goed vol om te schrijven. Erg leuk! Minder leuk al die mannetjes die iedere keer te sprake komen.Ha,ha.
    Veilige reis verder, lekker genieten en tot horens.
    Dikke knuffel mam.

• 24 November 2011 - 15:18

Annemiek:

Hey crocodile Dundee,
    Wat vet gaaf dat je dat hebt gedaan je moet alles meegemaakt hebben natuurlijk en daar hoort dit ook bij. Alvast gefeliciteerd met Niels.
    Wel insmeren he want anders dan verpest dat je plezier. geniet van alle dingen die op je pad komen en tot schrijfs.

• 26 November 2011 - 18:48

Alie Hoffer:

Hey Rianne.
    Al weer een hoop meegemaakt schrijf je en dan is dit nog maar het begin wie weet wat er allemaal nog op je pad komt. En zoals Annemiek schrijft wel blijven insmeren hoor. Hier is het in iedergeval niet zo warm. Op naar het volgende avontuur.

Groetjes Alie

• 27 November 2011 - 13:36

Desiree:

Hoi Rianne,

We zijn je aan het volgen hoor!! Gaaf man wat je nu allemaal al heb meegemaakt, geniet ervan en we blijven je volgen, denk om die rare mannetejes he! groetjes de Haakies x