Road adventures! - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Rianne Hoffer - WaarBenJij.nu Road adventures! - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Rianne Hoffer - WaarBenJij.nu

Road adventures!

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

28 November 2011 | Australië, Agnes Water

Hi there!

Waar was ik ook al weer gebleven. We hebben ondertussen al weer veel meegemaakt! We hebben nu sinds 5 dagen een campervan gehuurd. Daarom hebben we ook niet overal internet, omdat we niet meer in een hostel slapen.

Het is nu elke dag zo van waar kunnen we vanavond weer slapen. Bij Wicked, waar we onze campervan hebben gehuurd, werd ons verteld dat je de campervan overal gratis neer kon zetten. De eerste dag kwamen wij erachter dat dit niet het geval was.

We zijn de 1e dag naar Mission beach gereden. Hier wilde we onze campervan langs het strand parkeren, maar overal waar we kwamen stond ' no camping' . Tjaa waar zet je dat ding dan neer.. Er waren wel 2 campings, maar hier gaat alles om 6 uur al dicht dus daar waren we al te laat. Bij 1 camping moest je bellen bij late aankomsten. Dus okee dat maar doen dan. Dit was natuurlijk een onwijs dure camping, maar we moesten toch ergens slapen. Toen kwam de volgende opgave, wat eten. Want ook eettentjes waren hier erg schaars.. Uiteindelijk gelukkig wat gevonden. Toen we terug liepen naar de camping zagen we langs de weg een campervan staan. Wij gingen even vragen of zij van plan waren daar te gaan camperen. Het waren 3 jongens die wel vaker gewoon langs de weg gingen staan. We hebben die avond nog gezellig met hun gezeten en Goon (dat is wijn van hier) gedronken.

De volgende dag gingen we vanaf Mission beach verder richting Townsville. Eenmaal aangekomen in Townsville bleek dit echt een saai stadje te zijn. We zijn gelijk doorgereden naar een Wildlife park wat net buiten Townsville lag. Dit was alleen nog maar 1 uur open toen we daar aankwamen, dus niet echt de moeite waard om naar binnen te gaan. Vanaf de parkeerplaats konden we in het verblijf van de kangeroo's kijken. Toen wij hier stonden te kijken kwam er een man naar ons toe die daar aan het werk waren (jaa alweer zo'n mannetje haha). Hij vroeg of we naar binnen wilden en als er iemand aan kwam zou hij wel zeggen dat we iets in het hok hadden laten vallen en het moesten halen. Nou daar zeg je natuurlijk geen nee tegen. Dus wij konden gewoon gratis naar binnen toe. Hier hebben we voor het eerst wilde en levende kangeroo's gezien! Wat een schattige beesten zijn dat, vooral die met kleintjes in hun buideltje! Die zitten er gewoon opgevouwen in haha!

Na dit park zijn we verder gereden opzoek naar een slaapplaats. Dit was weer een leuke opgave. We waren eerst in een nationaal park, maar ook hier was weer niemand waar we konden inchekken. Ook begon het heel erg hard te regenen. Dus we zijn verder gereden. Daarna kwamen we bij een camping midden in de natuur, waar echt wel 20 kangeroo's rond sprongen! Zo heb je er nog geen een gezien en dan op een dag zie je er meteen heel veel ;) Deze camping had alleen helemaal geen faciliteiten, zelfs geen wc.. Gelukkig was de eigenaar ons zo vriendelijk om ergens anders naar te verwijzen. We hebben uiteindelijk op een ' rest area' geslapen. Dit is eigenlijk gewoon een parkeerplaats, maar er zat een heel mooi sanitairgebouw bij etc. Hier gingen we proberen zelf te koken met onze gasfles. We hadden hele vriendelijke buren die ons meteen gingen helpen. Want onze gasfles bleek niet helemaal optimaal te werken. Onze buurvrouw had wel een ander kookstelletje voor ons. Zelf koken was dus niet echt voor herhaling vatbaar.. Het eten is hier ook allemaal heel erg duur in de supermarkt.

De volgende ochtend gingen we richting Airlie Beach. Hier kwamen we rond 1 uur aan en toen wilden we een trip boeken naar de Whitsunday Island. Dus wij stapten vol goede moed een boekingskantoor binnen. Al snel bleek dat we een beetje te laat waren en dat alles al vol zat. De enige optie was om de volgende dag te gaan. Maar dan moesten we ons deze dag nog vermaken hier. We kregen de tip om naar een nationaal park te gaan. Het park zelf was niet heel bijzonder qua natuur. We hebben hier bijna 2,5 uur gelopen (in de hitte). Onderweg kwamen we nog bij een verlaten strandje. We hebben hier wel veel beesten gezien, kleine hagedisjes, cassowarries (dit zijn een soort kalkoenen, die heel agressief kunnen zijn als je te dichtbij komt), en een hele grote hagedis. Na deze lange wandeling hebben we een afkoelende duik genomen in het lagoon. Dit is eigenlijk niet meer dan een zwembad, wat ze veel hier hebben omdat je niet in de zee kan zwemmen vanwege de kwallen. Daarna kwam weer die leuke opgave, een slaapplaats.. We hadden aan een aantal andere mensen gevraagd waar zij gingen slapen en die zeiden allemaal gewoon ergens buiten de stad. Wij hebben toen ongeveer 10x heen en weer gereden op zoek naar een goede plaats, maar we vertrouwde het allebei niet echt om met ze 2en op een donkere parkeerplaats te gaan staan. Uiteindelijk hebben we de tip van de jongens uit Mission beach opgevold en hebben we op de parkeerplaats van Coles (een supermarkt) geslapen. Hier heb ik niet veel geslapen omdat we toch wel een beetje bang waren dat we gepakt zouden worden ;)

De volgende dag gingen we de trip doen naar de Whitsunday Islands. Deze bestaan uit zo'n 74 eilanden. Hier is onder andere de film Fool's Gold opgenomen en een reclame van Coca Cola. Wij zijn bij 2 verschillende eilanden geweest, bij Whiteheaven mochten we op het strand liggen. En weer niet zwemmen vanwege de kwallen. Daarna zijn we naar een uitkijkpunt geweest waar je over het 7 km lange strand heen kon kijken. Dit was heel erg mooi om te zien! (Google voor foto's)! Daarna gingen we verder naar een ander eiland waar we mochten snorkelen. Het rif hier was niet zo bijzonder maar we hebben wel weer wat mooie vissen gezien. Daarna moesten we het hele stuk weer terug varen. We hebben toen in de haven lekker pizza gegeten (voor het eerst uit eten geweest). Toen zijn we weer verder gereden in de richting van Rockhampton.

De dag erna hebben we eigenlijk de hele dag in de auto gezeten. Gelukkig is de natuur onderweg erg mooi, de wegen zijn alleen erg saai.. We hebben nu al bijna 1600 km geregen in 5 dagen. Gisteren hebben we bijna een kangeroo aangereden. Bijna gelukkig!

Vandaag zijn we aangekomen in Agnes Water en 1770. Dit zijn strandplaatsjes. Wordt straks weer de vraag waar we gaan slapen etc.
Nou ik denk dat het zo al eens wat wordt! Ik ga proberen om weer snel ergens internet te krijgen om jullie up to date te houden!

Tot de volgende keer! See ya!

Liefs en kus

• 28 November 2011 - 10:47

Iris:

Hee Rian!
    Wat vind ik het leuk om je verhalen te lezen, alles is zo herkenbaar. Het zoeken naar een slaapplaats en het bedenken wat je nu weer moet gaan eten.. Je hebt veel overheidscampings met weinig voorzieningen die helemaal niet zo duur zijn, die staan in boekjes bij de Informatiepunten. Verder kan ik je aanraden om te gaan surfen in Agnes Water, daar kun je het goedkoopst lessen nemen:) Veel plezier en ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal! Binnenkort zullen jullie wel naar Fraser Island gaan, dat is ook weer een avontuur! Groetjes xxx Iris

• 28 November 2011 - 13:46

Ronnie:

Hey Rianne,
    Wat kan jij leuk vertellen. Het is elke dag weer spannend waar jullie zullen slapen hé. Ik vind het onwijs gaaf van je wat je allemaal meemaakt en doet.
    Ik zie alweer naar je volgend verslag uit.
    Geniet en lieve groetjes van Ronnie

• 28 November 2011 - 18:35

Claudia:

Hoi schat van me,
    Wat hebben jullie alweer een hoop mee gemaakt en inderdaad weer die m....netjes... en mazzeltjes!
    Het houdt jullie wel bezig om een slaapplek en eten te zoeken maar jullie moeten het niet te gemakkelijk hebben;). Bye the way Nina heeft so you think gewonnen zijn julie ok weer op de hoogte!
    Heel veel liefs, dikke kus en doe voorzichtig, mam.

• 28 November 2011 - 19:11

Rick:

Heey Rianne,

Wat maken jullie een hoop leuke dingen mee, ik wordt wel een beetje jaloers als ik al die verhalen zo lees:P. Gelukkig zijn alle mensen heel vriendelijk lees ik al.
    Ik had de foto's van Whiteheaven ff gegoogled en die zagen er zeker niet verkeerd uit:D, daar ben ik helemaal niet jaloers op ofzo, haha. Groetjes
    xxx Rick

• 29 November 2011 - 14:45

Alie:

Hoi hoi.

Heb ook ff gegoogled en inderdaad erg mooi. Het is wel lastig om elke keer een slaapplaats te vinden maar aan de andere kant toch ook wel lekker makkelijk om je bedje bij je te hebben.Jammer dat het kookstelletje het niet helemaal doet, zou een stukje makkelijker zijn voor je eten maar ook goedkoper misschien. Toch fijn dat alle mannen zo behulpzaam zijn. Maar waarom zijn dat alleen maar mannen er wonen toch ook vrouwen daar. Maakt niet uit als ze jullie maar helpen. Groetjesssssssss

• 30 November 2011 - 15:13

Annemiek:

Zo zo je maakt echt van alles mee zeg, maar het is altijd wel weer een raadsel waar je moet slapen. Gelukkig heb je nu wel je eigen bed mee. Maar ook dat geeft wat problems met zich mee. Ik ga snel op google kijken of ik foto's kan vinden.
    Heel veel groetjes De Koopmannetjes

• 02 December 2011 - 18:20

Claudia:

Hoi schat, net even samen met Niels je foto's op facebook bekeken. Het ziet er mooi uit zeg, helemaal niet verkeerd:) Is die beschilderde auto van jullie? Gezellig dat jullie reisgenoten hebben gevonden en soms ook wel handig denk :).
    Dikke kus en groetjes aan Nicole.

• 05 December 2011 - 16:58

Willie:

Hoi Rianne,
    Ik moet eerlijk toegeven dat ik vandaag pas je reisverslagen voor het eerst heb gelezen. Heb gister je grote broer gesproken, en hij vertelde dat je erg leuke reisverslagen maakt. Nou, daar is niets van gelogen. Het lijkt wel of je een boek leest over Australie.
    Erg avontuurlijk, leuk en spannend wat jullie allemaal doen en meemaken. En ook onverwachts en niet gepland wat er allemaal gebeurd. Wauw, spekgaaf.
    Ik hoop dat jullie nog erg blijven genieten de rest van de reis en vanaf nu hou ik dit spannende boek natuurlijk bij. Groetjes en veel plezier, Willie