Gelukkig heb je soms een beetje geluk! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rianne Hoffer - WaarBenJij.nu Gelukkig heb je soms een beetje geluk! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rianne Hoffer - WaarBenJij.nu

Gelukkig heb je soms een beetje geluk!

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

20 November 2011 | Australië, Cairns

G'day mates!

Jaa daar zijn we dan, aangekomen in Australie. Dit ging niet helemaal soepeltjes.. Maar eerst nog over de laatste 2 dagen in Singapore.

Wij zijn de een na laatste dag naar Sentosa Island geweest. Dit was echt ongelooflijk mooi! Het leek wel een soort van Disney Land of zoiets. Het was een eiland met eigenlijk van alles, van hotels tot een casino, allemaal verschillende attracties en natuurlijk hele mooie stranden. We zijn daar heen gegaan met een kabelbaan. Hierin had je een heel mooi uitzicht over de stad! Was ook best hoog haha. Maar dat tochtje heeft ons een aantal mooie foto's opgeleverd. Aangekomen op het eiland wilde wij natuurlijk het liefst naar het strand. Dit was echt een strand wat je op plaatjes ziet, heel wit, palmbomen en helder water. Als het goed is is hier ook een stukje voor the Pirates of the Caribbean opgenomen. 's Avonds lekker uit eten geweest en toen de spullen ingepakt.

De laatste dag moest we om 12 uur de kamer uit, maar we vlogen pas 's avonds dus we hadden in principe de hele dag nog. We hebben toen niet veel gedaan. Beetje door de stad gelopen en naar verschillende winkelcentra geweest. En weer hebben we ons in kunnen houden om wat te kopen ;)

Onze vlucht vanaf Singapore ging eerst via Sydney en vanaf daar zouden we naar Cairns toe vliegen. We moesten ons alleen wel ongeveer 9 uur zien te vermaken op het vliegveld van Sydney. We kwamen daar rond 6 uur 's ochtends aan maar het was al zonnig. Dus lekker gerelaxed in het zonnetje. We hadden nog gevraagd of we misschien eerder konden inchekken ivm onze tassen, maar dat kon volgens de man van de informatie balie pas 1 uur van tevoren.

Dus ongeveer 1,5 uur van tevoren gingen wij aanstalten maken om naar de goede gate te gaan. Het vliegveld in Singapore heeft verschillende terminals, die waar wij toen ook achter kwamen nogal ver van elkaar afzitten.. Dus wij vragen hoe we naar de andere terminal moesten. Leek heel makkelijk, we moesten gewoon even een bus pakken. Bij de bus aangekomen bleek dat je voor de bus moest betalen.. Maar aangezien wij nog geen contant geld hadden moesten wij dit eerst gaan pinnen. Dus de 1e bus hadden we gemist.. En de volgende bus bleek wel niet meer te komen. Wij weer vragen aan iemand wanneer er nog een bus zou komen. Want ondertussen tikte de tijd ook door en was er niet veel tijd meer over. Gelukkig vonden we een aardige man van het vliegveld die ons wel een lift wilde geven.

Eenmaal aangekomen bij de goede terminal, zo'n 30 minuten voordat onze vlucht zou gaan, haasten we ons naar de incheckbalie. Hier werd ons doodleuk verteld dat de gate closed was en we dus niet meer konden inchecken. We moesten dan maar bij de customer service balie in de rij gaan staan. Allebei verbaasd, boos en wat je nog meer kan bedenken gingen wij maar netjes in de rij staan achter nog meer mensen die waarschijnlijk hetzelfde probleem hadden. Aan de balie werd ons verteld dat we de vlucht gemist hadden en voor 80 doller pp een andere vlucht konden krijgen. Moesten we alleen ff een dag wachten.. Nadat we ons hele verhaal hadden gedaan dat ons dus verteld was dat je 1 uur van tevoren in kon chekken en niet verteld was dat we nog 4 km met een (betaalde) bus moesten kregen we te horen dat zij (Jetstar) helaas niks konden doen voor ons behalve die andere vlucht aanbieden en dat we anders naar Quantas toe moesten gaan (omdat we daar onze andere vluchten geboekt hadden). Nou dat was het proberen waard dachten we. Dus wij daarheen en weer ons verhaal gedaan. Gelukkig hadden we hier een hele vriendelijke man die ons meteen op een andere vlucht zette (van Quantas), deze vlucht ging al over 1,5 uur en dan zouden we met een luxer vliegtuig vliegen dan dat we eigenlijk zouden. En dat allemaal gratis!!

Verbaasd over het feit dat het hier zo gemakkelijk ging en opgelucht dat we toch nog heen konden gaan hebben we ons maar meteen ingecheckt. Ik zal in ieder geval nooit meer mensen dom vinden die omgeroepen worden dat ze de vlucht vertragen haha ;) Het kan dus iedereen overkomen.

Aangekomen in ons hostel in Cairns hadden we meteen een warm welkom. Er werkt hier een Nederlands meisje die ons ook veel tips kan geven. Er zitten hier heel veel Duitsers en hebben verder nog geen Nederlanders gezien. In dit hostel zitten veel mensen die hier langer verblijven omdat ze hier werken, dus er is een hele hechte sfeer. Dat we aankwamen zaten ze ook allemaal buiten te bbqen. Wij zijn vrij snel gaan slapen, uitgeput van de lange en stressvolle dag.

Vandaag (hier is het 9 uur later dus alweer 19.00 uur) hebben we daarom maar een relax dagje gehouden. We hebben lekker uitgeslapen en heerlijk bij het zwembad gelegen. Het is erg warm hier, gelukkig minder drukkend warm als in Singapore!

We hebben verder nog weinig van Cairns zelf gezien. Het is hier nu ook al helemaal donker, dat gaat hier erg snel. We gaan zo even eten, dat zit inbegrepen bij het hostel dus erg makkelijk.

De mensen hier praten trouwens allemaal met een heel grappig accent, net of we tussen de cowboys beland zijn haha! Vandaag gingen we samen met Berber (het meisje van hier) een jongen uit Nieuw Zeeland wat Nederlands leren. Want hij vond het nergens naar klinken. Dit klonk heel erg grappig, meer russisch dan nederlands ;)

We zitten nog tot vrijdag hier in dit hostel en dan gaan we verder. Een deze dagen willen we een auto huren en naar een regenwoud toe gaan en duiken in het Great Barrier Reef.

Nou tot het volgende verhaal!

Liefs uit het zonnige Cairns

• 20 November 2011 - 09:57

Claudia:

Hoi lieve schat van me,
    Beetje dom van jullie he en inderdaad nooit meer zeuren als mensen te laat komen. Jullie maken zo wel wat mee.Maar wat hebben jullie ook geluk met al die aardige mannetjes.
    Leuk dat jullie nu zo'n gezellig hostel hebben, een goed begin van Australië! Lekker genieten van deze leuke week en tot horens. Groetjes aan Nicole, Dikke kus mam.

• 20 November 2011 - 13:20

Ronnie:

Hallo Rianne,
    Wat beleven jullie veel zeg. Toch wel blij dat jullie met zijn tweeen zijn. Ik vind het ontzettend knap hoe jullie daar mee omgaan. Gelukkig dat jullie nog 1,5 uur later konden vertrekken. Je zou daar een dag moeten wachten zeg daar wordt je ook niet vrolijk van.
    Heel veel groetjes en veel plezier in Cairns.
    Ben en Ronnie

• 20 November 2011 - 14:03

Alie Hoffer:

UIteindelijk zijn jullie toch aangekomen op de bestemming. Ach nu weer een stukje wijzer moet je maar denken. Je kan het alvast allemaal maar gehad hebben weet je hoe het moet bij de volgende keer.
    Beter weer hebben jullie want hier is het erg mistig. Geniet van alles.
    Sinterklaas intocht gehad gister was heel erg leuk.

Groetjes Alie

• 20 November 2011 - 16:37

Ilse:

Leuk je verhaal Rian!!

Lekker dat jullie die vlucht mochten pakken van die man, voordeel van vrouw zijn :)

Geniet ervan, veel plezier in het hostel en tot je volgende verhaal!

Xxx Ilse

• 21 November 2011 - 19:04

Annemiek:

Tsjonge jonge zeg wat maak je een hoop mee in een week tijd. Hopenlijk heb je de komende tijd wat meer geluk. Fijn dat er toch aardige mensen zijn die je helpen. Veel plezier en geniet van het duiken.
    groeten de koopmannetjes

• 21 November 2011 - 19:25

Manon:

Heeey Rianne,
    Niet zo handig hé als je het vliegtuig mist!!! je kan maar voortaan beter op de tijd gaan letten. Maar nu even over de leuke dingen. Geniet maar lekker van het mooie weer en maak mooie foto's die wij kunnen bekijken het zou leuk zijn als jij ook foto's maakt van het duiken maar dat kan natuurlijk alleen als je een onderwater camera hebt. Geniet maar lekker van je mooie reis en wij zien je wel weer een keer verschijnen.
    Groetjes + Dikke kusss Manon je kleine nichtje xxxx