Gold Coast & Sunshine Coast - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Rianne Hoffer - WaarBenJij.nu Gold Coast & Sunshine Coast - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Rianne Hoffer - WaarBenJij.nu

Gold Coast & Sunshine Coast

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

08 December 2011 | Australië, Byron Bay

Hallo trouwe volgers,

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb nu eindelijk weer even internet. Dus hier weer even een update van onze avonturen (wat ik me nog kan herinneren, we maken zoveel mee!).

We zijn al aardig op weg richting Melbourne. Maar het is nog een flink stuk rijden. Gelukkig zijn we al wat meer gewend aan onze campervan. Ook hebben we reisgezelschap gevonden, 2 nederlandse jongens waarmee we nu al ongeveer een week samen mee reizen. Erg gezellig! Vooral de plaats waar we ze ontmoet hadden was leuk. Wij waren op zoek naar een camping toen een man ons vertelde dat er verderop ook een parkeerplaats was waar we makkelijk konden slapen. Dus wij daarheen. Het was nogal een duistere plaats onder een brug haha. Maar gelukkig zaten daar dus 2 jongens dus wij maar even vragen of zij van plan waren om hier te gaan slapen. Uiteindelijk zijn we hier met ze 4en gebleven. Heel toevallig bleek dat zij dezelfde kant als ons opgingen.

De volgende ochtend zijn we toen verder gereden naar Hervey Bay. Hier hebben we een camping opgezocht en lekker bij het zwembad gelegen. 's Avonds lekker een borreltje gedronken en genoten van de sterren. De sterrenhemel is hier echt heel mooi en helder! Van een mevrouw van de camping hadden we goeie tips gekregen wat we in de omgeving konden doen. Zij vertelde ons dat we richting Rainbow Beach in een nationaal park konden slapen voor maar 5 dollar. Dit was op een uiterst puntje waar we Fraser Island konden zien (scheelt weer een excursie van 150 dollar). Het strand hier was ook erg mooi en we konden eindelijk weer een keer zwemmen in zee, zonder kwallen etc. Hier hebben we lekker een relax dagje gehouden. 's Avonds heerlijk gekookt en een kampvuurtje gemaakt.

De volgende ochtend zijn we heel vroeg vertrokken richting een klein dorpje (Tin Can Bay) waar tussen 7 en 9 uur wilde dolfijnen zouden zijn die je kon voeren. Eenmaal daar aangekomen lagen er inderdaad 2 dolfijnen, maar ze leken wel dood haha. Hier waren we dus ook snel weer weg. Toen hebben we maar een plek gezocht waar we ons ontbijtje konden bereiden, lekkere pannekoeken. Daarna zijn we verder gereden richting Noosa. Dit was een heel mooi (bijna jetset) dorpje met super mooie huizen en jachten in de achtertuin. Hier hebben we voor de verandering lekker op het strand gelegen en aan ons kleurtje gewerkt. Na een tijdje begon het weer om te slaan en begon het te stormen en regenen. We zijn toen verder gereden richting Brisbane. Omdat het al snel donker werd zijn we gestopt bij een BP en Mac Donalds. Even avond gegeten en toen zagen we dat je hier gratis kon douchen. Dus voor de verandering geslapen op de parkeerplaats van de Mac Donalds.

's Ochtends werden we wakker tussen allemaal trucks. Ook een leuke manier om wakker te worden. Even een ontbijtje gemaakt en onze route vervolgd naar Brisbane. Wat een mooie stad is dit! Alleen een plaats om te parkeren was moeilijker. Uiteindelijk een parkeergarage gevonden en hier onze van achtergelaten om de stad te gaan verkennen. Na wat rondegelopen te hebben zijn we met een soort van rondvaartboot meegegaan. Hiermee hebben we veel van de stad kunnen zien. Daarna nog even de jongens gedumpt in een bar zodat wij konden shoppen. Het plan was om in Brisbane uit te gaan en daar dus te blijven slapen. Maar een camping zoeken in de stad is geen goed idee.. Na heel wat uur gereden gehebben hebben we uiteindelijk geslapen op de parkeerplaats bij de Aldi.

Vanaf hier moesten we nog 40 km rijden naar Surfers Paradise. Weer zo'n gezellig stadje. Hier hebben we 3 nachten op een camping gestaan. Om naar het centrum te gaan moesten we wel zo'n 30 minuten lopen. Hier hebben we het nachtleven ondervonden. Je kan hier gezellig stappen alleen ze hebben rare regels, zo mogen mannen niet in een korte broek uit.. En laat nou net een van de jongens een korte broek aan hebben. Dus wij dat stuk weer op en neer gelopen om een lange broek aan te doen. De volgende dag was het weer wat minder. We zijn toen weer richting het centrum gegaan en winkeltjes bezocht.

Na Surfers Paradise zijn we doorgereden naar Byron Bay. Hier is het nu echt bagger weer.. Alleen maar regen. Er is dan weinig te doen (ideaal om even een verhaal te typen ;)). De weersverwachtingen zijn ook niet veel belovend.. We hoorden op de radio al dat het de koudste eerste week van december is sinds 1960 :O Laat de zon snel maar weer komen anders hebben we voor niks zo hard aan ons kleurtje gewerkt!

We gaan nu even plannen maken wat we verder gaan doen. Ik dacht dat ik veel dingen vergeten was maar als ik dan zo aan het typen ben komt het wel weer terug. Het is in ieder geval weer een aardig verhaal geworden!

Ik wacht jullie reacties weer af en tot het volgende verslag weer ;)

Kisses from the other side of the world!

• 08 December 2011 - 07:06

Alie:

Zo weer een hoop meegemaakt dus. Zo leuk om te lezen wat jullie allemaal door moeten maken. Op het strand liggen oh oh wat erg, lekker aan je kleurtje werken, pfffff lijkt mij vreselijk allemaal haha. Maar het schijnt er allemaal bij te horen. Gezellig dat die 2 jongens nu mee reizen maakt het soms toch een stukje makkelijker, gezelliger maak ook veiliger. Dat is voor de thuisblijvers wel prettig. Jammer dat het niet zulk mooi weer is maar dat komt ook wle weer goed. Geniet maar weer meiden.

Groetjessssss

• 08 December 2011 - 18:38

Ronnie:

Lieve Rianne,

Wat gezellig voor jullie dat jullie met 2 jongens samen reizen. Je kunt straks in nederland geen parkeerplaats meer zien denk. Wel goedkoop kamperen, kun je je geld weer ergens aan uit geven.
    Hier is het hondenweer. Veel storm en regen, Dus jullie krijgen er ook wat van mee. Is natuurlijk niet leuk als je op vakantie bent!!!!!! Ik hoop dat jullie weer gauw mooi weer zullen hebben.
    Heel veel reis plezier verder en een dikke kus van Ben en Ronnie

• 08 December 2011 - 18:52

Claudia:

Lieve schat, Wat hebben jullie weer veel mee gemaakt. Het is hier inderdaad ook snertweer. Regen en storm, windkracht 8/9. Niks aan dus. Veilig idee die 2 bodygards van jullie vooral als jullie op een parkeerplaats overnachten;)
    Wij hebben net de sress van Sint achter de rug en moeten nog 2 weken werken en dan ook vakantie:)
    Geniet lekker en tijdens het shoppen, kijken, kijken en niet teveel kopen want er komt weer een moment dat jullie met die rugzakken moeten lopen ;( Groeten aan Nocole en een dikke kus.

• 10 December 2011 - 19:14

Annemiek:

Nou je hebt weer een geweldig verhaal geschreven. Wij vinden het erg leuk om te lezen. Het is ook bijna teveel om te schrijven zeg. Ik kan me voorstellen dat je het allemaal niet zo goed meer weet. Toch is het wel leuk om alles voor jezelf weer even op een rijtje te schrijven. Je vergeet soms snel dingen maar als je het op schrijft dan komen ze vaak wel weer boven.Je moet niet te veel gaan shoppen hé want anders dan wordt je backpack te zwaar.Jammer dat je de dolfijnen niet hebt kunnen voeren. Dat is wel iets wat je niet vaak mee maakt. Maar wie weet krijg je nog een kans. Nou wij wensen vanuit een koud Nederland weer veel ontdekkingen en ervaringen toe.
    Heel veel lieve groetjes de koopmannetjes

• 10 December 2011 - 20:30

Willie:

Leuk om weer te lezen, Rianne.
    Ga zo door en ik hoop dat jullie blijven genieten.
    En nu alleen nog even de weergoden meekrijgen, dat zou wel lekker zijn.

Groetjes,
    Willie

• 18 December 2011 - 10:08

Nico En Wilma:

Hey Rianne,

Wat een belevenissen zeg. Erg leuk om je zo te volgen. Zorg dat je optimaal geniet, maar dat zal wel lukken als we je reisverslagen lezen.
    Hopelijk is het weer daar weer wat beter geworden. Hier is het niet zo best weer, regen/wind. Nog geen sneeuw. Wie weet wel een witte kerst.Hier gaat alles zijn gangetje, na de kerst lekker 2 weken vrij. Nou Rianne, we zijn trots op je, het is toch een hele onderneming,en je doet erg veel ervaring en kennis op.
    Geniet van je verdere reis en pas vooral goed op jezelf. Veel liefs van Nico en Wilma

• 20 December 2011 - 07:45

Gerda:

Hoi Rianne,
    Wat ontzettend leuk om al deze verhalen te horen. En wat maken jullie veel mee!!
    Fijn om te horen dat het ook allemaal zo goed gaat onderling, en mooi dat je zoveel met elkaar kunt beleven.
    Probeer er maar heeeeeeeeeeel erg van te genieten, want ooit sta je weer met beide benen in het platte Nederland. Goed ook om te schrijven, want je zegt het zelf al, je vergeet ook veel dingen. Al die indrukken die je opdoet!! Goed voor het "thuisfront" ook om te horen/lezen dat het goed gaat. Heel veel plezier nog, en maak er wat moois van. Groetjes Gerda

• 20 December 2011 - 15:20

Corrie:

Hallo Reislustige Rianne,

Wat een belevingen maak jij mee zeg.Dolfijnen spotten ,leuk al waren ze dood, kon je ze goed zien.haha(stonken ze ook?).gezellig dat jullie samen reizen.Nog een paar weken dan is het nieuwjaar,ga je verder alleen op stap.of gaan die 2 jongens jou kant op?
    In Ned hebben wij net een koude nacht gehad,gelukkig nog geen sneeuw.Wens jou en je gezelschap alvast een mooi nieuwjaar,zal wel mooi zijn daar,,Als de sterren al heel dicht bij zijn ,zieje het gigantische vuurwerk ook goed.
    Fijne reis verder,succes met alleen reizen.

Liefs je tante Corrie :-)

• 20 December 2011 - 16:23

Corrie:

Hallo reislustige Rianne,

typ ik hier een heel verhaal ,kan ik het niet plaatsen..haha begin gewoon op nieuw.

Zo,Zo wat maken jullie een heleboel mee zeg,leuk dat er ook 2 boys mee reizen,Zit er wat voor je bij .(lol).gaaf hoor dolfijnen spotten ,al zijn ze dood.(stonken ze?)kon je ze goed zien.Nog een paar weken dan zit jullie samen reizen erop.en ga je alleen verder of gaan die jongens ook jou kant op ? dat zou mooi zijn. maar je red jezelf wel ,na deze tocht.jij hebt mooi weer,hier is de eerste koude nacht geweest,bijna kerst.wens jullie alvast heel mooi nieuwjaar,zal wel mooi zijn daar het vuurwerk,als de sterren al dichtbij staan zal het gigantische vuurwerk ook mooi zijn.fijne reis verder.

Liefs je tante Corrie :-)