Looking kinda lost in Singapore! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Rianne Hoffer - WaarBenJij.nu Looking kinda lost in Singapore! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Rianne Hoffer - WaarBenJij.nu

Looking kinda lost in Singapore!

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

16 November 2011 | Singapore, Singapore

Hallo allemaal!

Na een wat heftige vlucht, zijn we veilig aangekomen in Singapore. Vermoeid op zoek naar ons hostel, welke we in Nederland al geboekt hadden. Gelukkig konden we met de metro bijna voor ons hotel komen. Backpack om en gaan! Blijkbaar zagen we er ' kinda lost' uit want na 2 minuten kwam er al een vrouwtje op ons af waar we heen moesten. Zij liep wel even met ons mee naar ons hostel toe. Nouja hostel, als je het zo kan noemen! Meer dan een ruimte met een stapelbed en iets ruimte ernaast was het niet.. De douches en wcs moesten we delen. Hier waren wij allebei over uit dat we hier liever maar niet gingen douchen.. Maarja we dachten voor die 3 nachten is het wel te doen, want hoeveel ben je nou eigenlijk op je kamer! Dus we hebben onze backpacks in de kamer gedumpt en zijn opzoek gegaan naar het centrum.

Met ons goede gedrag gaan we natuurlijk gewoon lopen. Na ongeveer een half uur rondgelopen te hebben in uitgestorven straatjes hadden we de moed een beetje opgegeven of we het centrum (wat volgens de site heel dichtbij was) nog wel konden vinden.
Dan maar naar de supermarkt om wat eten te halen. En daarna zijn we maar weer terug gegaan naar ons o zo gezellige kamer..

Toen we daar heel zielig ons bakje noodles aan t eten waren op ons bed (want stoelen kennen ze daar blijkbaar niet :p) vroegen we onszelf af of we hier serieus nog 2 nachten wilde blijven.. In een vies hostel dat veel te ver van het centrum was waar je niet eens n normaal eettentje kon vinden..

We hebben toen met de eigenaar geregeld dat we 1 nacht konden blijven en de rest konden annuleren. Hij natuurlijk niet zo blij met ons, maar wij wel dat we misschien in een iets beter hostel terecht zouden komen. Na een nacht vol schreeuwende en luidruchtige mensen (lees weinig slaap), gingen wij de volgende ochtend bepakt en bezakt op weg naar het centrum om daar een nieuw hostel te zoeken.

De metro's daar zijn ideaal en zetten je praktisch voor de deur van je eindbestemming af. Ook deze keer weer gelukkig. Maar dan kom je buiten het metro station en moet je de weg zoeken naar een hostel. Na een aantal mensen benaderd te hebben die niet wisten of er uberhaupt wel een hostel zat in de buurt, stonden we weer een beetje lost met al onze tassen. Gelukkig zijn de mensen heel erg vriendelijk en dus ook vandaag kwam er weer een man op ons af met de vraag waar we heen wilden. Toen we zeiden dat we een hostel zochten, ging hij meteen op zijn mobiel op zoek voor ons. Uiteindelijk had hij een hostel gevonden en had hij zelfs een taxi chauffeur geregeld die ons er wel af zou zetten.

Hostel nummer 2 zag er al een stuk beter uit! Er hangt hier een hele gezellige sfeer. We slapen in een kamer voor 12 vrouwen, maar er zijn tot nu toe nog maar 3 andere. Ook zijn de douches hier heel erg schoon, kan al gauw na die van het 1e hostel! Ook hebben we hier gratis internet en als het goed is een lekker ontbijtje morgen ochtend.

De locatie is ook stukken beter. We hebben vanmiddag even een rondje gelopen door de stad. Er zijn heel veel shopping malls. Maar een nadeel, onze backpack is nu al niet te tillen dus meer kleren etc kunnen er echt niet bij!!
Daarna zijn we naar Marina Bay geweest. Dit is meer het moderne gedeelte van de stad met veel bedrijven, wolkenkrabbers en mannen in pak :P
Ook hier hebben we weer veel gelopen. Nog een tropische regenbui gehad, maarja dat is best lekker met die hitte hier! Hier hebben we lekker even gerelaxed en daarna zijn we opzoek gegaan naar een eettentje. Dit blijkt hier niet heel erg gemakkelijk zijn we achter gekomen. Dusja als je dan een KFC of Mac Donalds tegen komt ben je al snel tevreden ;) Hier met al dat lopen en zweten vliegen de kilo's er toch weer zo af ;) Vooral met die backpack op je rug, sporten hoeven wij iig niet meer te doen!

Aangezien het hier nu al bijna half 12 is gaan we zo lekker slapen. Morgen zijn we van plan om naar Sentosa Island te gaan. Dit schijnt erg mooi te zijn! Zie http://4.bp.blogspot.com/-4GgLUMSAsYA/Tm7qYXUebrI/AAAAAAAADgc/NN3DrOaxBF4/s1600/114687692_6575c6de76.jpg.

Dus tot het volgende bericht!

Liefs

• 16 November 2011 - 15:39

Corrie:

Hallo Rianne,

poehe, wat een toestand gelijk al haha ,maar goed jullie zijn er en kunnen jullie genieten.Fijn dat jullie met zo"n tweeen zijn dat scheelt ff.
    jullie hebben het warm daar ,vanmorgen 16 nov ,,hebben wij hier moeten krabben.wij volgen je .
    heel veel plezier,fijne trip.

groetjes Corrie,marco en Peter

• 16 November 2011 - 18:33

Ronnie Mes:

Hallo Rianne,
    Het begint al goed voor jullie zo met dat hostel. Je moet maar zo denken dat hebben we alweer gehad.
    Geod dat jullie een ander hostel hebben genomen, zo snel leren jullie al. Leuk om je verhaal te lezen en wij blijven je volgen.
    Veel plezier en groeten Ben en Ronnie

• 16 November 2011 - 18:42

Claudia:

Lieve schat,
    Wat een gedoe allemaal.Ik ben blij dat jullie met zijn 2e zijn en niet zo snel in paniek zijn. Fijn dat de mensen zo behulpzaam zijn. Geniet morgen nog even lekker van de stad en dan op naar ....... Ik wens je alvast een goede vlucht en laat al dat wachten maar op je afkomen.
    Dikke kus mam.

• 16 November 2011 - 21:28

Alie Hoffer:

Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen. Ja begint al goed maar zo leer je gelijk weer van alles. Hopelijk lekker geslapen en we lezen het wel weer.

Groetjes Alie

• 16 November 2011 - 22:22

Tamara H:

Kennen jullie hostelworld.com? Staan reviews bij en je kunt online boeken. Of gebruik een guidebook als lonely planet bijvoorbeeld, als jullie niet 'lost' willen blijven;-)! Veel plezier en succes!

• 17 November 2011 - 09:01

Rianne:

Bedankt voor jullie reacties!
    Moeten we ook weer meegemaakt hebben he ;)

@Tamara; we hadden dit hostel op hostelworld geboekt haha!

• 17 November 2011 - 14:17

Annemiek:

Fijn om je zo te volgen. Zoals de meeste wel zeggen : prettig dat jullie daar met z'n 2tjes zijn. Doe je in ieder geval ervaring op voor de tijd dat je het alleen moet doen. Hopenlijk geniet je wel van de dingen die je meemaakt. liefs de koopmannetjes.