Een goed begin is het halve werk - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Rianne Hoffer - WaarBenJij.nu Een goed begin is het halve werk - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Rianne Hoffer - WaarBenJij.nu

Een goed begin is het halve werk

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

08 Februari 2013 | Chili, Punta Arenas

Ola buenos dias,

Na dag 3 ons eerste verslag. We hebben nog weinig gedaan maar al genoeg meegemaakt. Het begon al op Schiphol, waar we erachter kwamen dat we vergeten waren een visum aan te vragen voor Amerika. Hier hadden we een overstap en voor die 5 uurtjes dat we daar waren schenen we een visum aan te moeten vragen. Gelukkig konden we dit op Schiphol nog regelen dus niks aan de hand. Onze eerste vlucht naar Atlanta ging goed, 10 uurtjes die we nog wel goed doorkwamen. Met voor ons gevoel voornamelijk eten haha.

Aangekomen in Atlanta moesten we eerst langs een strenge douane. Kregen een kruisverhoor, of we getrouwd waren haha. Gelukkig mochten we toch het land in. Daar bij de Starbucks vroegen ze of we tweeling waren. Van het ene uiterste naar het andere ;) Op de luchthaven van Atlanta werkten (wat wij hadden gezien) alleen maar big momma's. Vooroordeel bevestigd!

Daarna vlogen we door naar Santiago de Chili. Deze vlucht heerlijk geslapen. Toen hadden we nog even stress of onze tassen doorgingen naar Punta Arenas, waar we pas een dag later aan zouden komen, of toch in Santiago. Navragen hielp ook niet want de ene zei dat ze doorgingen en de ander dat we ze in Santiago moesten ophalen. Na plannen bedacht te hebben hoe we het zonder tas moesten redden 1 nacht, deken meenemen uit het vliegtuig en die als handdoek gebruiken bijv., konden we toch gewoon onze tassen meenemen. Weer niks aan de hand gelukkig.

Toen we in Santiago aankwamen was het heerlijk weer. Ongeveer 20 graden met zon, om half 10 's ochtends al. We hebben toen onze spullen in het hostel gedumpt en zijn de stad gaan verkennen. Er viel alleen weinig te verkennen. We hebben een soort van berg beklommen met daarbovenop een kasteel. Halverwege onze klim naar boven kwamen we daar een Nederlandse jongen tegen die ook bij ons in het vliegtuig zat. Hier hebben we ongeveer 2 uur met hem staan te praten. Conclusie van het gesprek was dat wij heel blij waren dat we maar 1 dag in Santiago bleven terwijl hij er nog 3 dagen door moest brengen.

Die nacht werden we om 3.45 uur alweer opgehaald om naar de luchthaven te gaan. We vlogen door naar Punta Arenas, wat helemaal onder in Chili ligt. Daar kwamen we vroeg in de ochtend aan, met regen helaas. In ons hostel ingecheckt en meteen een tocht naar de pinguins geboekt voor die middag. We moesten dan om 4 uur met de bus richting de haven gaan. Wij netjes om half 4 al richting de bushalte lopen. Na een uur was onze bus nog niet langs geweest terwijl we alle andere bussen al 3x voorbij hadden zien komen. Toen we weer bij ons hostel kwamen en vroegen aan de eigenaar over de bus was hij verbaasd omdat hij niet had begrepen dat we vandaag mee wilden.. Miscommunicatie! Niet heel vreemd want Engels spreken ze hier echt minimaal.

Maar goed we hebben de tijd dus we gaan nu morgen de pingiuns bekijken. Vanavond dan maar proberen om een goed nachtje te maken, na die gebroken nachten de afgelopen dagen.

Hasta lluego!!

Besos Rianne & Niels

• 08 Februari 2013 - 23:18

Anoesjka:

Lekkere eerste daagjes gehad dus... Ben jalours op jullie hoor. Super leuk om jullie zo te kunnen volgen. Geniet ervan!
    Liefs Noes

• 09 Februari 2013 - 08:31

Alie:

Hey Niels en Rianne. Nou al een hoop dus meegemaakt maar dat maakt de reis natuurlijkijk zo spannend. Zeker als een net getrouwd stelletje haha. Hopelijk hebben jullie een goede nachtrust gehad en dan maar in volle vaart naar de pingiuns. We gaan het weer volgen.
    Groetjes uit het weer met sneeuw bedekte Middenmeer.

• 09 Februari 2013 - 09:07

Tamara Hooijman:

Heel veel plezier daar!! Patagonie is fantastisch... Niet missen: torres del paine, supermooi daar. Als jullie van hiken houden: Wtrek is de moeite meer dan waard. Goede reis!

• 09 Februari 2013 - 10:50

Ronnie :

Lieve Rianne en Niels,

Zo wat een start van jullie reis zeg!!!!. Ik vind het knap dat jullie zo relaxed eronder zijn.
    Daarom is zo'n reis niets voor mij, ik zou alleen maar stress hebben!!!!
    Geniet van de pinguïns, schijnt prachtig te zijn volgens Dennis en Lisette.
    Heel fijn om jullie zo weer te volgen. ben benieuwd naar jullie volgende ervaringen en kijk er al naar uit.
    Lieve groeten van Ben en Ronnie

• 09 Februari 2013 - 12:09

Kelly!:

Hé daar,
    Wat een reis al joh.. Het is in ieder geval niet saai ;)
    Ik ben ook echt zo jaloers op jullie (wil ook pinguins zien)!!!
    Voorzichtig en veel plezier. En jullie zijn ook een leuk stel, hihihi..
    Liefs Kelly Jeroen & Jade! <3

• 09 Februari 2013 - 12:33

Ineke & Eric:

Na zoveel lieve reacties,heel veel goede reiswensen van ons én als je de pinquins hebt gezien niet het statige loopje van hen overnemen,want dan lijken jullie écht een getrouwd stel Haha.
    Veel liefs van ons én stuur ons even een trouw foto???hahaha.

• 09 Februari 2013 - 12:56

Jane:

Hey Rianne en Niels,

Het is ook echt iets voor jullie om al zoveel mee te maken in de eerste 3 dagen. Dat zullen nog wel heel veel leuke en mooie verhalen worden van jullie reis. Geniet van de pinguins en van het alle andere moois in Zuid-Amerika.

Groetjes Gerard, Jane, Daan en Romy

• 09 Februari 2013 - 14:11

Nico En Wilma:

Hallo daar,

Laat het lekker over je heen komen en geniet van alles.
    We gaan jullie natuurlijk volgen,een tweeling...........haha.
    Liefs van Nico en wilma

• 09 Februari 2013 - 19:12

De Koopmannetjes:

Hey luitjes,
    Wat hebben jullie al weer een hoop meegemaakt. Hopen dat jullie volgende dagen voorspoedig verlopen en dat jullie belevenisssen weer gauw te lezen zijn, erg leuk . Grappig zeg dat jullie voor een getrouwd stel door het leven kunnen gaan en als tweeling. Zoveel lijken jullie toch ook niet op elkaar. Nou ik hoop dat jullie veel mooie dingen zien en tot lees maar weer. Liefs de Koopmannnetjes

• 09 Februari 2013 - 21:08

Rich Dees Richelle:

Helemaal gaaf klinkt goed. Wel lief zijn voor elkaar he, dat hoort als pas getrouwd stel (haha) misschien klnt het nog eens van pas. Nog heel veel plezier en pas goed op elkaar xxx haakies

• 10 Februari 2013 - 11:37

Willie En Geer:

Hoi Niels en Rianne,

Fijn dat we jullie reis al lezend weer kunnen volgen.
    We wensen jullie een geweldige reis, veel plezier en onvergetelijke ervaringen.
    Maak er wat moois van.
    We blijven de verslagen natuurlijk lezen.
    Groetjes,Willie en Geer

• 11 Februari 2013 - 21:37

Jans En Wout:

Lieve Rianne en Niels

Wat leuk om jullie zo te volgen. Zo samen met je broer is wel heel bijzonder. Of je man ha ha ha.
    Jullie hebben al heel wat beleeft samen. .Hier gaat alles lekker. gisterennacht best gesneeuwd, overdag een lekker zonnetje.Je zal het niet geloven maar ik heb nog een boom in de tuin geplant. Mijn handen waren bok koud. Maar de perenboom staat. Nu maar hopen dat we straks lekkere peren ervan krijgen.
    Tom vandaag naar d reizen geweest. Hij heeft de reis geboekt. Je zal het nog wel horen van hem.
    Hij mist je wel hoor.
    Wij wensen jullie nog een geweldige reis .Heel veel plezier. Heerlijk genieten
    Dikke kus van Wout en Jans xxxxx