Argentinie on the road - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Rianne Hoffer - WaarBenJij.nu Argentinie on the road - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Rianne Hoffer - WaarBenJij.nu

Argentinie on the road

Blijf op de hoogte en volg Rianne

22 Februari 2013 | Argentinië, Puerto Iguazú

Olaa,

Hier even een berichtje vanuit het hete Puerto Iguazu. Het is hier zo´n 31 graden. We hoorden dat het in Nederland weer ging sneeuwen dus we zullen een beetje zon opsturen ;).

Maar zover waren we nog niet want we waren geeindigd in El Calafate. We zijn daar naar het nationale park met de glaciers geweest. Beetje jammer alleen dat we niet echt bij de glacier konden komen, maar het was evengoed echt heel indrukwekkend. Je kon een heel pad aflopen zodat je elke hoek van de glacier kon zien. Dat ijs is echt zo blauw, dat kan je niet omschrijven (op de foto is het gelukkig wel te zien!). En hoe lager je kwam hoe kouder het werd, kwamen onze mutsen toch nog van pas haha! We hebben daar ongveer 5 uur moeten doorbrengen voordat onze bus ons weer kwam halen. Omdat we het al snel gezien hadden zijn we maar op een bankje gaan zitten met uitzicht op de glacier. En heel vet om de zoveel minuten zie je gewoon hele stukken ijs afbreken. En een herrie dat dat maakt, niet normaal!

Die avond zijn we voor de eerste keer uiteten geweest. Heel leuk bij een restaurant dat Rick´s heet! Niels eindelijk zijn Argentijnse steak gehad. Daarna nog even bij een lokaal festival geweest. Was leuk om te zien, het was alleen een beetje koud (koelt ´s avonds best af hier).

De volgende dag moesten we weer naar de luchthaven. We vlogen vandaag van El Calafate naar Buenos Aires. We wilden met de bus gaan maar dit was ongeveer 36 uur rijden. Dan toch maar vliegen haha.

We kwamen ´s avonds aan in Buenos Aires, dus nog niet heel veel kunnen zien van de stad. Het hostel wat we geboekt hadden was in de wijk San Telmo en daarover werd gezegd dat je er ´s avonds beter niet rond kon lopen. Dus we zijn maar in ons hostel gebleven. Ons hostel vanaf de buitenkant leek nergens op. Het enige wat we zagen was een grote stalen deur en alles zat potdicht. Toen we door de deur heen kwamen zat er echt een super leuk hostel achter. Ik denk een van de leukste hostels die we toch nu toe hebben gehad.

Onze eerste dag in Buenos Aires hebben we fietsen gehuurd, samen met nog 2 andere Nederlandse jongens. Het was een hele mooie dag en we hebben toen bijna de hele stad doorgefietst. Resultaat; zere kont van het zadel en verbrand omdat het ´s ochtends bewolkt was en we allemaal geen zonnebrand mee hadden. Maar wel een hele leuke dag gehad. En wat is dat fietsen daar een avontuur zeg! Vooral bussen en taxi´s scoren het liefst punten door fietsers bijna aan te rijden.

We zouden eigenlijk onze fietsen de volgende dag moeten inleveren maar omdat het toen regende was de fietsverhuur dicht dus zouden ze ´s avonsd opgehaald worden. Hadden we dus mooi nog wat extra uurtjes. We waren de eerste dag langs een hele leuke wijk gekomen, La Boca. Dit was een straat met allemaal gekleurde huizen. Daar zijn we vandaag naar teruggegaan en hebben daar even een drankje gedaan en een tango showtje mogen bewonderen. We kunnen natuurlijk niet in Argentinie zijn geweest zonder een tangoshow gezien te hebben! (Dat vond ik, Rianne, in ieder geval haha).

Na al dat actieve gefiets was het wel weer even tijd om te relaxen. Hier hadden we voldoende de tijd voor, we moesten namelijk een busreis maken van zo´n 23 uur. Gelukkig hebben ze hier super luxe bussen met lekker veel beenruimte en stoelen waarmee je bijna plat kan liggen. Het was ook een nachtbus dus veel geslapen. Na die lange rit kwamen we ´s ochtends aan in Puerto Iguazu. Waar het toen al zweet heet was. Het weerbericht gaf 30 graden aan maar omdat het bewolkt was dachten wij dat valt wel mee. Nou dat hebben we snel terug genomen!

Puerto Iguazu is een klein dorpje en het hostel waar wij zitten ligt ongeveer 5 km uit het centrum. We moeten dus alles met de bus doen, maar een buskaartje kost hier maar 0,45 cent. Maar dan hebben we wel een super lekker zwembad bij ons hostel waar we straks ook weer even een afkoelende duik in gaan nemen =).

Morgen avond gaan we naar de Iguazu Falls (watervallen) bij volle maan. Als we de foto´s op internet moeten geloven schijnt dit echt onbeschrijvelijk te zijn (google; full moon walk iguazu argentinia). En dan willen we ook nog overdag naar de falls toe gaan maar dat moeten we nog plannen welke dag.

Al dat geregel blijft maar doorgaan haha. Vanaf hier wilden we naar Bolivia maar dat schijnt ook weer een hele onderneming te worden, bijna 3 dagen met de bus!

Of dat gelukt is zullen jullie waarschijnlijk in ons volgende verhaal weer lezen. Voor nu moeten jullie het hier weer even mee doen ;) Ik zal het hier weer bij laten voordat we straks echt een heel boekwerk krijgen haha.

Heel veel liefs!

• 22 Februari 2013 - 16:49

Ronnie:

Wij hebben de gletsjers gezien op de film van D & L. Heel bijzonder dat er brokken ijs af vallen.
    Zo te lezen vermaken jullie je nog prima. Lekker heet bij jullie en hier is het bok koud.
    Stuur een beetje zon naar ons toe. Wij hebben wel behoefte aan de lente.

liefs Ben en Ronnie xx

• 22 Februari 2013 - 17:32

Yael:

Hee lieverds! Wat is het toch altijd weer leuk om te lezen wat jullie meemaken jullie zijn echt aan het genieten. Die foto's zijn echt geweldig en heel bijzonder om dat van dichtbij mee te kunnen maken :) nou we hebben net geskyped en ik zag het zonlicht al dus lekker ff bakken bij het zwembad kijk uit naar jullie volgende reisverslag dikke kus en knuffel

• 22 Februari 2013 - 23:23

Peter En Mariëlle:

Hi kanjers, jammer dat jullie zoveel tijd moeten besteden aan het reizen, maar hier in nederland loopt ook niet alles op rolletjes. Geweldige foto's en Rianne maakt hele prachtige reisverslagen. Houd de moed erin en geniet van alle indrukken die je opdoet tijdens deze "barre"overlevingstocht. Groetjes en heel veel liefs van ons in Millingen en jullie horen snel weer van ons. Gelukkig is er genoeg contact met Yaël, dat doet haar erg goed. Tot gauwXXXXXXXXXX

• 23 Februari 2013 - 16:44

Cynthia:

Huy lieverds. Wat geweldig weer om jullie te volgen.Rianne leuk weer zoals je alles weer verteld.Net of we het zelf allemaal meemaken. De foto''s zijn ook geweldig.Een goede reis weer verder en we zien uit naar het volgende verslag/foto''s.Liefs van ons allen.

• 24 Februari 2013 - 15:24

De Koopmannetjes:

hey
    wij komen net terug van onze vakantie in Duitsland, genoeg hilariteit mee gemaakt,
    maar dat valt in het niets bij jullie belevenissen als ik het allemaal lees wat jullie ondernemen/ meemaken.... fantastisch hoor.Wat een prachtige foto's. hoop dat jullie nog heel veel mooie dingen zien en tot schrijfs maar weer. Heel veel lieve groetjes De Koopmannetjes.

• 27 Februari 2013 - 19:30

Jans:

hallo schatjes

Wij vinden het helemaal niet erg dat je verslagen boekwerken worden. Wat kan jij leuk schrijven Rianne
    Het is net of je erbij bent zo schrijf je. Prachtig verhaal weer. Ik weet alleen niet hoe ik jullie foto,s kan bekijken. Ik ben echt een no no met een computer. Wij zijn net terug van de wintersport .Heerlijk gehad.
    Wout werd alleen ziek .is nu weer de oude. Tommie het rijk alleen thuis. Had dat we thuiskwamen. Het hele huis doorgewerkt. Was weg gewerkt. Zag er picobello uit. Van feestjes?????? was niets meer te zien.Is je verschrikkelijk verwondingen van die happerige pinquin al over ha haha. Nog heel veel reis plezier dikke kus Wout Jans En natuurlijk Tomxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx