Last days in New Zealand - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Rianne Hoffer - WaarBenJij.nu Last days in New Zealand - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Rianne Hoffer - WaarBenJij.nu

Last days in New Zealand

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

27 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hallo allemaal,

Hierbij mijn laatste verhaal vanuit Nieuw Zeeland. Morgen om 14.30 vlieg ik weer richting ons koude kikkerlandje. Aan de ene kant vind ik het jammer, had nog best wat langer willen blijven reizen (bevalt prima!), maar aan de andere kant kijk ik er heel erg naar uit om iedereen weer te zien.

Dus bij deze zal ik mijn laatste ervaringen met jullie delen.

Volgens mij was ik de laatste keer bij Greymouth gebleven. Hierna vervolgden we onze weg richting Franz Josef. Onderweg hebben we een stop gemaakt in een klein goudmijn dorpje. Hier kregen we de mogelijkheid om goud te zoeken. Erg leuk om te doen. Je kreeg gewoon een bak met stenen erin (en kleine stukjes goud en jade) en deze moest je in het water 'schoonmaken' en zo het goud eruit halen. Na dit zijn we doorgereden richting Franz Josef. Dit is een klein dorpje wat doet denken aan een wintersport oord. Hier hebben we een 'half day hike' gedaan op de glacier. Dit was zo gaaf!! We hebben niet alleen op het ijs gelopen, maar ook ertussen en eronder door. Hiervoor kregen we speciale 'spikes' voor onder onze schoenen. Echt een super mooie ervaring. Ook al was het heel erg koud en waren we helemaal nat geregend (maar dat vergeet je op dat moment gewoon). In totaal hebben we zo'n 2 uur op het ijs doorgebracht en nog 2 uur gelopen om erheen te komen. 's Avonds waren we dan ook helemaal bekaf.

De volgende dag hebben we eerst een stop gemaakt bij het meest gefotograafde punt van NZ, namelijk Lake Metheson. Dit lake wordt ook wel 'Mirror Lake' genoemd. Dit omdat je een prachtige weerspiegeling van de bergen krijgt in het water. Zeker een foto waard! Daarna kwamen we aan bij Knights Point, dit is een uitkijk punt waar je de Tasman sea samen ziet komen met de South Pacific Ocean. Onderweg zijn we verder nog over de langste eenrichtings brug van NZ gereden. Deze hebben ze echt overal. 's Middags kwamen we aan in Wanaka. Dit was verder niet heel spectaculair, dus ook weinig gedaan.

Na Wanaka stond Queenstown op de planning. Dit scheen volgens iedereen de backpackers place to be te zijn. We bleven hier daarom ook een paar nachten. De eerste dag kwamen we al vroeg aan. We hebben toen weinig gedaan. Onze excursie geregeld en daarna de beroemde Ferg burger gegeten. Dit was echt een van de beste hamburgers die ik ooit gegeten heb! Zeker de moeite waard dus. Hij is ook zo beroemd dat iedereen hem wil proberen en je ongeveer 20 minuten moet wachten nadat je besteld heb (en dat was nog een korte rij!).

Onze tweede dag in QT hadden we gebruikt om even bij te komen. Dus lekker een relax dagje, beetje door het centrum gelopen en wat winkeltjes gekeken. De dag erna hadden we een excursie naar Milford Sound gepland staan. Hiervoor moesten we vroeg op omdat we zo'n 6 uur in de bus moesten zitten. Gelukkig was er onderweg veel te zien. Zo zijn we langs het 2e en het 3e grootste meer van NZ gereden (Lake Taupo waar we eerder waren is de grootste). En verder zijn we door het Fiordland National Park gereden, dit is het grootste NP van NZ. (Leuk al die feitjes ;)) Nog een om het af te sluiten dan, Milford Sound is namelijk het natste gebied van NZ, het regent er maar liefst 300 dagen per jaar. Maar lucky us, want wij hadden prachtig mooi weer. Na al deze uurtjes in de bus te hebben doorgebracht gingen we een cruise doen van 2 uur. Wederom hele mooie natuur gezien en weer wilde zeehonden. Daarna moesten we weer zo'n 4 uur terug rijden met de bus.

Na Queenstown ben ik alleen verder gegaan richting Dunedin. Brenda bleef nog langer in QT. Dunedin is ook wel de bier en chocolade stad van NZ. Ik wilde hier een tour doen in de chocolade fabriek, maar de buschauf had me niet ingeboekt dus helaas.. Dan maar de stad verkennen. Aangezien het heerlijk weer was ben ik naar de botanische tuinen geweest en heb hier lekker van de zon genoten. 's Avonds ben ik samen met Ann (een Iers meisje) en de buschauf wezen eten. Erg gezellig!

De volgende ochtend hadden we wat leuks op de planning staan. We gingen naar de steilste straat van de wereld (in Guineness book of records). Deze hebben we uiteraard beklommen, het uitzicht vanaf daar was de moeite waard. Na de steilste straat hebben we ook de hoogste berg van het zuid eiland gezien, namelijk Mount Cook. Ook hier hadden wij weer geluk want deze berg is maar slechts 5% van het jaar van onder tot boven te zien. En wij hadden een prachtige dag waarbij we de hele berg konden bewonderen. Dit heeft weer wat mooie foto's opgeleverd. Aangekomen in Lake Tekapo hebben Ann en ik een stuk om het meer gelopen. Dit meer was zo blauw, echt ongelooflijk!! 's Avonds zijn we even wezen relaxen en de hot pools. Optimaal genieten!

En ja vandaag ben ik aangekomen in Christchurch. Ik had gehoord dat door de aarbevingen de stad een soort van spookstad was geworden, maar daar heb ik weinig van gemerkt. Vandaag lekker rustig mijn tas ingepakt en mezelf klaar gemaakt voor morgen.

Morgen zal ik dus afscheid nemen van NZ om zaterdag weer in Nederland aan te komen. Eerst nog even mijn vlucht van 24 uur doorkomen ;)

Dikke kus en tot snel!

  • 26 Januari 2012 - 08:43

    Brenda:

    Voel me vereerd in je stukje voor te komen! Haha! We hebben sowieso samen de gaafste dingen beleefd, en uiteraard de lekkerste burger gegeten!
    Ik zie je in NL! Misschien toch maar (de grote pot) Milo mee naar huis nemen, hebben we meteen wat lekkers om te eten als we meeten! ;) XX

  • 26 Januari 2012 - 10:48

    Alie:

    Wat een mooi afsluitend verhaal. Je heb wel hele mooie dingen beleeft en gezien. En dan nu weer naar huis. Ook wel een beetje jammer maar ook weer leuk om iederen te zien en zeker je reis verhalen te gaan vertellen. En natuurlijk alle leuke foto's te laten zien wat je toch allemaal echt wel heb beleeft. Goeie reis terug en een fijne thuiskomst.

    Groetjesssss Alie

  • 26 Januari 2012 - 14:23

    Ronnie :

    Lieve Rianne,
    Wat zal het vreemd zijn weer in het koude Nederland terug te komen.
    Wat heb je ongelooflijk veel gezien en wat een mooie ervaring die je hebt meegemaakt. We hebben erg genoten van je verhalen en zijn benieuwd naar je foto's.
    We wensen je een hele goede reis en we zien je snel.
    liefs ben en Ronnie

  • 26 Januari 2012 - 19:06

    Annemiek:

    Hey Rianne,
    Volgens mij moet je in Nederland weer afkicken van het wandelen. Want ik denk dat je heel wat km hebt afgelegd. Wat heb je een mazzel dat het mooi weer was ( Milford Sound) En heb je nog goud gevonden??
    Wat een ervaring om op/onder/tussen het ijs te lopen. Je hebt echt van alles meegemaakt en we zijn ook erg benieuwd naar al die foto's en verhalen. Wij wensen je een goede reis en tot snel.
    Liefs de koopmannetjes

  • 26 Januari 2012 - 20:00

    Willie:

    Hoi Rianne,
    Bedankt voor je mooie verhalen, goeie reis huiswaarts en ook veel plezier weer in ons kleine, natte, koude Nederland.
    Gr,
    Willie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Actief sinds 17 Sept. 2011
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 17307

Voorgaande reizen:

13 Juni 2016 - 30 Juni 2016

Indonesie

06 Februari 2013 - 08 Maart 2013

Zuid Amerika

14 November 2011 - 28 Januari 2012

Australie & Nieuw Zeeland

Landen bezocht: