Magic New Zealand - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Rianne Hoffer - WaarBenJij.nu Magic New Zealand - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Rianne Hoffer - WaarBenJij.nu

Magic New Zealand

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

10 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Taupo

Hallo trouwe volgers!

Bedankt weer voor de reacties. Ik vond het wel weer eens tijd om een nieuw verhaal voor jullie te schrijven.

Ondertussen heb ik al wat meer van Nieuw Zeeland gezien. Het is echt niet te vergelijken met Australie. Veel mensen vragen wat ik mooier vind, maar het is zo anders.

Na 4 dagen doorgebracht te hebben in Auckland (waar ik ook oud en nieuw had gevierd) ben ik gaan reizen met de bus. In Auckland heb ik veel gezien. Voornamelijk winkels, maar ook de haven, welke een van de grootste van de wereld schijnt te zijn heb ik me laten vertellen. In het eerste hostel waar ik zat had ik al snel veel mensen ontmoet. Met een jongen uit Sydney heb ik mijn dagen in Auckland doorgebracht. Erg gezellig.

De eerste dag met de Magic bus ging ik naar de Bay of Island. Dit is het kustgebied boven Auckland. Al snel had ik tijdens de busreis een Nederlands meisje ontmoet. Zij is net als mij een maand in Nieuw Zeeland en gaat dezelfde route doen. Vandaag de 1e dag zijn we dus al samen aan het reizen. In Bay of Island hebben we weinig gedaan. Lekker van de zon genoten, aangezien het in Auckland erg regenachtig was..

De volgende ochtend moesten we alweer vroeg terug met de bus richting Auckland. Onderweg hebben we een stop gemaakt in een plaatsje genaamd Oponuni. Hier waren hele mooie zandduinen. Verder niet heel erg bijzonder dus zijn we weer verder gereden. De volgende stop was bij een regenwoud waar de grootste boom van NZ (op dit moment) staat. Deze was ook echt enorm! De nacht moesten we weer in Auckland blijven om de volgende ochtend weer een bus te pakken.

Vanuit Auckland hebben we de bus gepakt naar Rotorua. Dit is een stadje welke bekend staat om een hele erge geur. Het ruikt hier namelijk naar rotten eieren, erg lekker! Maar Rotorua staat ook bekend om geothermische activiteiten. Zo zie je overal rook uit de bergen komen. Maar voordat we in Rotorua aankwamen zijn we eerst bij Hobbiton geweest. Dit is de locatie waar Hobbiton van Lord of the Rings is opgenomen. Erg leuk om te zien!

In Rototua regende het voor de verandering weer eens. We hebben hier toen ook niet veel gedaan. Even een relax dagje met een dvd, ook wel eens lekker. 's Avonds zijn we met een man van het hostel naar een natuurlijke hot water pool geweest. Dit is eigenlijk hetzelfde als dat je in een jacuzzi zit alleen dan gewoon in een rivier. Dit water was serieus gewoon 35 graden. Zo heerlijk!! Hier hebben we een uurtje doorgebracht. Een bijkomend nadeel was alleen dat het water wel heel erg stonk, maarja als dat het enige is. Heerlijk genoten dus!

Na Rotorua stond er weer iets leuks op de planning. We gingen deze dag naar Gisborne en Tatapouri toe. Tatapouri is de eerste plaats in de wereld waar de zon opkomt. Dit moesten wij wel meepikken om te zien natuurlijk. Hier aangekomen was het heerlijk weer. We hebben hier een stukje gelopen door de mooie natuur en nog even van de zon genoten op het strand. 's Avonds vroeg naar bed om de volgende ochtend om 5 uur de zon op te zien komen. Dit was erg speciaal vooral met het idee dat je gewoon de eerste bent die de zon op ziet komen! 's Middags gingen we stingrays (soort van roggen) voeren. Jaa dit zijn die beesten die Steve Irwin hebben vermoord en nee deze waren niet gevaarlijk ;) Die beesten zijn echt groot en heel erg zacht als je ze aaid! Heel bijzondere ervaring!

Op de terugweg naar Rotorua kreeg ik een dejavu van Australie. Onze bus hield er namelijk mee op. We hebben hem toen van de berg af moeten duwen zodat ie weer ging starten. Dit was gelukt maar bij de volgende stop zette de chauffeur de bus weer uit en wilde die weer niet starten. Erg leuk haha! Gelukkig kwam er snel een monteur en konden we weer verder. Maar alsof dat nog niet genoeg was moesten we ook helemaal omrijden omdat er een auto in de slip was geraakt door alle regen en de weg daardoor afgezet was.. Not our lucky day. Maar uiteindelijk veilig en wel aangekomen in Rotorua om naar nog 1 nacht te verblijven.

Vandaag zijn we richting Taupo gereden. Onderweg hebben we nog een van de grootste geisers van NZ gezien. Deze barst elke dag rond 10.15 uit. Best apart om dat te zien, hoe hoog dat komt! Daarna hebben we een wandeling gemaakt door het 'Thermal Wonderland'. Dit was een gebied met allemaal kraters, mooie riviertjes etc. Verder hebben we nog een grote waterval gezien met heel blauw water. Nu blijven we weer voor 1 nachtje in Taupo en morgen gaan we weer verder richting een Nationaal Park.

Het reizen hier is ook zo anders dan in Australie. Best wel raar om na in Australie zo'n 5000 km zelf gereden te hebben nu elke dag in een bus te stappen. Maar ik geniet nog steeds volop.

Heel veel liefs vanuit Nieuw Zeeland!

• 10 Januari 2012 - 06:38

Alie:

Erg leuk weer om te lezen wat je allemaal heb meegemaakt. Lekker dat er iemand met je mee reist is altijd leuker. Kan je samen dingen beleven zoals pech met de bus.

Groetjes Alie

• 10 Januari 2012 - 08:17

Marian:

Wat leuk hoe je het beschrijft, vooral delen van Australie en NZ, het is net alsof ik het weer zelf zie, ruik en meemaak....Geniet er nog maar even van....xxx

• 10 Januari 2012 - 14:04

Ronnie:

Lieve Rianne,
    Leuk om te lezen dat Australië en N.Z.
    zo van elkaar verschillen. Wel mooi natuurlijk want anders wordt het saai.
    Rare gewaarwording dat je de bus de berg af moet duwen.Moet natuurlijk niet elke keer gebeuren, want daar betaal je geen kaartje voor.
    Fijn voor je dat je weer met iemand samen reist, is wel net zo gezellig.
    Rianne geniet en veel liefs van Ben en Ronnie xxx

• 10 Januari 2012 - 19:13

Annemiek:

Fijn om te horen dat het goed met je gaat en dat je onwijs geniet. Dat is natuurlijk wel de bedoeling van zo'n reis. Maar wat gaaf om in de voetsporen te treden van Steve Irwing. En dan die heerlijke warme rivier wat een straf zeg om daar in te zitten (haha). Die geisers lijkt me ook een hele belevenis zeg. Kortom je hebt weer genoeg meegemaakt en wat fijn dat je nu weer samen met iemand je reis kan voortzetten. hopenlijk maak je weer leuke grappige en vooral mooie momenten mee zodat wij weer kunnen genieten van de reisverslagen van je.
    Geniet volop van alle dingen en tot schrijfs. Liefs de Koopmannetjes

• 10 Januari 2012 - 21:54

Karin & Ruud Hiemstr:

De "Magicbus" klinkt echt jaren 60, de hippies! Wat geweldig allemaal, zou je daar niet langer willen blijven of moet je echt terug? Toch ook lekker om een keer gereden te worden, kun je genieten van alles om je heen. Groetjes en nog veel plezier daar!

• 13 Januari 2012 - 19:10

Cynthia:

Het is echt geweldig leuk om je verslagen te lezen.Meid wat heb je veel meegemaakt. Het lijkt net of je net weg bent en dan zie ik ineens dat je over twee weken alweer terugkomt. Of blijf je toch nog langer. Nou geniet nog maar lekker en ik hoop dat je nog veel mag zien. Groetjes en veel liefs van tante Cyn.