Melbourne, Alice Springs and New Zealand - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rianne Hoffer - WaarBenJij.nu Melbourne, Alice Springs and New Zealand - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rianne Hoffer - WaarBenJij.nu

Melbourne, Alice Springs and New Zealand

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

01 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hi everybody,

First of al gelukkig nieuwjaar allemaal! Ik heb gisteren al nieuwjaar gevierd, het is hier 12 uur later. Best raar om te weten dat je als eerst nieuwjaar viert terwijl het thuis nog maar 12 uur s middags is. Daarover straks meer. Ik zal eerst even verder gaan waar ik gebleven was met mijn laatste verhaal.

Nicole en ik hadden nog 2 dagen in Melbourne voordat we naar Alice Springs toe vlogen. In het hostel hadden we een Nederlands meisje ontmoet waarmee we s avonds naar de Victoria Market zijn geweest. Daar was een soort van feest waarbij allemaal eettentjes stonden met internationaal eten. Daar hebben we heerlijk gegeten en genoten van muziek van straatmuzikanten. Daarna zijn we naar een park toe gegaan en hebben we daar nog even gezeten met een wijntje en wat lekkers. Heel gezellig! De stad is ook echt erg mooi in het donker. Al die verlichting!

De volgende dag zijn we wezen shoppen. Volgens April (nederlandse meisje) was er een outlet bij de haven. Hier kon je met een gratis tram naartoe. We zijn daar een kijkje wezen nemen, maar ik weet niet wat hier de betekenis van outlet is maar het was iig niet goedkoper. We hebben ons dus alweer in weten te houden haha! Na al dat shoppen krijg je wel honger dus we hebben bij ons bij het hostel voor 5 dollar gegeten. Daarna moesten we een tour boeken voor in Alice Springs. Dit ging iets minder makkelijk dan gedacht. Dit omdat veel tours niet gingen met kerst. Wij zagen de bui al hangen dat we niet met een tour mee konden en 5 dagen in Alice Springs zouden zitten. Uiteindelijk hebben we gelukkig een tour kunnen boeken. Daarna zijn we heel luxe naar de bios geweest. We hadden in een ander hostel bioscoop kaartjes gehad van 2 jongens. Dit bleken een soort van VIP kaartjes te zijn a 40 dollar per stuk. Dus wij lagen heerlijk onderuit gezakt naar Mission Impossible te kijken. Zeker niet verkeerd! Je werd zelfs met een druk op de knop bediend, de hele film lang. Alleen aangezien de prijzen niet echt leuk waren hebben we hier maar geen gebruik van gemaakt.

Na onze ontspannende avond in de bios moesten we om 6 uur opstaan om naar het vliegveld te gaan. De vlucht was allemaal goed gegaan en we kwamen erg vroeg aan in Alice Springs. Zelfs toen was het al bloedheet!! Er stond al een shuttle bus klaar die ons naar ons hostel bracht. Aangezien onze tour pas over 2 dagen ging hadden we nog 2 dagen om ons te vermaken in Alice. Dit bleek alleen een heel klein dorpje te zijn waar weinig te doen was. Dus ja wat doe je dan met 40 graden, lekker bij het zwembad liggen dachten wij. Dit hielden we alleen niet heel lang vol. We besloten om maar boodschappen te gaan doen. Dit was alleen ongeveer 30 minuten lopen, lekker met die hitte! Wat ons erg opviel was dat er hier heel veel aboriginals liepen. Terug op de kamer waren er ondertussen een aantal nederlandse meiden aangekomen. Even zitten praten met hun en daarna alweer een 5 dollar meal gegeten bij het hostel. s Avonds hebben we samen met 2 van de nederlandse meiden en een amerikaanse jongen heerlijk buiten zitten praten. De temperatuur was een stuk aangenamer toen!

De volgende ochtend hebben we lekker kunnen uitslapen. We hadden weer een poging gedaan om bij het zwembad te liggen, maar opnieuw was het veel te warm. We zijn toen maar even het stadje in geweest. We moesten nog een hoedje kopen voor de tour. s Avonds gingen we weer voor de 5 dollar meal. Alleen dit bleek net als gisteren weer spaghetti te zijn. Ze hadden ook een andere maaltijd welke 10 dollar koste. Volgens de kok konden we deze makkelijk delen met ze 2en. Dat konden we inderdaad aangezien hij ons eigenlijk gewoon 2 porties had gegeven voor de prijs van 1. Ook kregen we er nog een grote kan bier bij. Wat een feestmaal zo op kerstavond haha. Daarna zijn we vroeg naar bed gegaan aangezien we de volgende ochtend 4.45 uur op moesten staan voor onze tour.

De eerste dag van onze tour hebben we heel veel gereden (zo'n 4 uur in de bus..) Eenmaal aangekomen bij Uluru (mooie grote steen :P) was het ongeveer 3 uur. Toen zijn we een wandeling gaan maken, ja idd op het heetst van de dag zo'n 42 graden.. Na de wandeling bij Uluru zijn we naar de Olga's geweest. Dit is nog een andere steen haha. Hier zijn we naar een look out punt geweest waar je een mooi uitzicht had. Daarna gingen we de zonsondergang bekijken. Dit was heel bijzonder want door de zon leek het net of Uluru verschillende kleuren kreeg. Na de zonsondergang gingen we terug naar de camping om te eten. Eenmaal daar aan gekomen voelde ik me heel erg slecht. Bleek dat ik een zonnesteek had. Leuk kerstkado'tje. Mijn kerstmaal bestond daardoor alleen uit een klein stukje kangeroe vlees. Die nacht moesten we slapen in een swag onder de sterrenhemel. Dit is een soort van slaapzak met een matras erin. Maar door mijn zonnesteek had ik weinig geslapen. Wel weer veel van de sterren gezien daardoor haha!

De volgende ochtend moesten we om 3.45 uur opstaan om de zonsopgang te zien. Ook deze gingen we bekijken bij een punt met uitzicht op de Uluru. Daarna hebben we een wandeling gemaakt van 5 km rond om de Uluru. Gelukkig deden we deze wandeling vroeg. Dit was een stuk beter uit te houden. Na deze wandeling zijn we naar een aboriginals centrum geweest. Dit stelde weinig voor, was alleen informatie etc. Daarna moesten we zo'n 4,5 uur rijden richting de Kings Canyon (weer een andere berg). Onderweg veel mooie natuur gezien, zoutmeren en wilde paarden. Aangekomen bij de camping gingen we eten en weer buiten slapen in onze swags. We hadden 2 Italiaanse mannen in de groep van bijna 40 jaar die niet in een swag durfde te slapen vanwege de insecten. Erg grappig aangezien het best wel macho's waren om te zien haha! Midden in de nacht moesten we allemaal verplaatsen aangezien het begon te regenen. Toen moesten we met ze 20en onder een klein stukje afdak liggen.

Na deze regenachtige nacht moesten we om 4.45 uur opstaan. We zijn toen richting de Kings Cayon gegaan. Hier hebben we een wandeling van 6 km gemaakt. Deze bestond uit 360 treden klimmen en hele mooie look outs. Dit was echt heel bijzonder, zo mooi! Daarna moesten we 5,5 uur terug rijden naar Alice. Hier hebben we s avonds nog met de hele groep wat gegeten en gedronken.

Onze laatste dag in Alice wilden we uitslapen maar door de afgelopen dagen lukte dit niet. Om 11 uur werden we opgehaald om naar het vliegveld te gaan. We vlogen toen richting Sydney. In Sydney aangekomen werden we opgehaald door Justin en Aj. We zijn samen met hun naar ons hotel in de stad gegaan en hebben in de stad wat gegeten. Na het eten hebben we nog even een drankje gedaan.

De volgende dag zijn we samen met de tante van Aj (waar zij verblijven) naar de Blue Mountains gegaan. Dit keer was het weer stukken beter. Hier hebben we een hele mooie wandeling gemaakt langs allerlei watervallen. Toen we terug kwamen zijn we s avonds naar het Opera house en de Bridge geweest. Daarna zijn we naar een park gegaan en hebben we daar een wijntje gedronken. Toen we terug wilden lopen naar ons hotel begon het heel erg te regenen. Maar gelukkig rijden er nog taxi's dus probleem opgelost.

Toen was het alweer tijd om de tassen in de pakken. Vandaag gingen we allebei weg. Ik vloog alleen al eerder dan Nicole. We zijn nog even samen de stad in geweest en hebben daarna nog even kunnen genieten van de zon in een park. Toen kwam het moment van afscheid nemen. Ik werd op de trein gezet door nicole en de jongens. Heel raar moment was dit. Mijn vlucht was goed verlopen. Ik kwam om 12 uur s nachts aan in Auckland (met regen!) dus had nog weinig van de stad gezien.

Mijn eerste dag alleen in Nieuw Zeeland ben ik opzoek gegaan naar een supermarkt en heb ik even door de stad heen gelopen. Het was die dag een beetje regenachtig, maar gelukkig evengoed nog warm. Eenmaal terug in het hostel was iedereen druk bezig met plannen te maken voor vanavond. Uiteindelijk zijn we met een hele groep van het hostel naar de stad geweest. Het vuurwerk viel een beetje tegen, omdat het bewolkt was. We zijn daarna nog een club in geweest. Was een geslaagde avond!

Vandaag is er weinig te doen aangezien alles dicht is. Ik ga waarschijnlijk een wandeling maken langs de kust samen met 2 andere van het hostel.

Morgen wil ik een buspas gaan regelen om zo beide eilanden te zien.

Nou voor jullie allemaal een fijne jaarwisseling en tot het volgende verhaal!

Dikke kus vanuit nieuw zeeland

• 01 Januari 2012 - 13:08

Alie:

Mooi verhaal Rianne, hoop beleeft dus. Vervelend van de zonnesteek maar ja is niet anders. Fijn dat je al weer plannen heb gemaakt voor de komende dagen.Hopelijk hebje een mooie wandeling kunnen maken. Veel plezier bij het bekijken van de eilanden.

Lieve groetjes van uit Middenmeer

• 01 Januari 2012 - 18:07

Ronnie:

Lieve Rianne,

Voor jou ook een heel gelukkig 2012.
    Wat heb je weer een hoop beleefd. Hopelijk was je zonnesteek gauw over!
    Ik kan begrijpen dat het heel raar is als je zo alleen naar Nieuw Zeeland vliegt. Mooi dat je al weer contact hebt met andere mensen. Nog heel veel plezier de komende maand en lieve groetjes van Ben en Ronnie

• 03 Januari 2012 - 15:28

Manon:

Nou Rianne je maakt maar weer al te veel avonturen mee met jou reis.
    En trouwens gelukkig nieuw jaar en de beste wensen ik hoop dat er geen dingen meer mis gaan in 2012.

heel veel dikke xxjes van je kleine nichtje manon

• 03 Januari 2012 - 15:40

Annemiek:

Gelukkig nieuwjaar Rianne. Je hebt er weer een mooi verhaal van gemaakt. Genoeg beleefd en gedaan. Gelukkig was het mooier weer toen je naar de Blue Mountains ging. Kon je van het mooie uitzicht genieten.
    Hopenlijk maak je de laatste maand nog veel mooie uitstapjes, we zijn benieuwd naar je volgende verslag.
    Lieve groetjes van de Koopmannnetjes.

• 08 Januari 2012 - 14:58

De Haakies:

Happy New Year, geniet er nog even van. De verhalen zijn ontzettend leuk om jaloers op te worden. Tot snel
    groetjes de Haakies xxx