The story continues - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rianne Hoffer - WaarBenJij.nu The story continues - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rianne Hoffer - WaarBenJij.nu

The story continues

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

21 December 2011 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal,

Na een lange tijd stilte van mijn kant (gelukkig niet van jullie kant) hier weer een update van onze avonturen.

We zijn ondertussen in Melbourne aangekomen en hebben weer genoeg meegemaakt. Ik zal eens even kijken wat ik er nog van weet haha!

Volgens mij was ik gebleven in Byron Bay. Dit was een gezellig dorpje waar veel surfers komen. Alleen dat wij er waren kwam het met bakken uit de lucht. We konden hier dan ook weinig doen. We hebben een beetje door het dorpje gelopen, winkeltjes gekeken. We besloten om even ergens wat te gaan drinken, want de jongens hadden trek in bier. Met die regen kon je toch niet veel meer doen dus zijn we naar een gezellig barretje gegaan. En jaa ons geluk houd niet op, dit keer kregen wij onze cola weer gratis.. De barman zei dat het okee was en dat we niet hoefde te betalen. Waarschijnlijk omdat Justin en Aj al genoeg bier hadden besteld, nou prima haha! In Byron werkte een meisje die de jongens kenden en zij zijn daar gaan eten dus voor ons een mooi excuus om uit eten te gaan. Wij hebben heerlijk gegeten bij een Italiaan. Na het eten zijn we verder gereden.

Na Byron Bay kwamen we aan in Port Macquire. Hier hadden we een onwijs mooi uitzicht over de baai. We wilden hier ergens op een camping gaan staan maar er was dat weekend een festival dus alles zat of vol of was onwijs duur. We zijn toen door gereden naar een koala hospital. Hier hebben we voor het eerst koala's gezien. Zoo schattig. Verder was er weinig te beleven dus we zijn verder gereden op zoek naar een slaapplaats. Uiteindelijk kwamen we bij een mooi strand. Hier hebben we wederom op de parkeerplaats geslapen. Het begint al bijna te wennen haha.

De volgende ochtend zijn we weer verder gereden. De weg liep door een heel mooi natuur gebied, dus we keken onze ogen weer uit. Het was vandaag weer stralend mooi weer dus we zijn onderweg bij een strand gestopt. Seven Mile Beach, was echt een onwijs mooi strand. Heel breed en lang. Hier hebben we even een uurtje gelegen (in de volle zon, zonder in te smeren.. je raad het al verbrand dus). Daarna reden we langs een bord met boat hire. Aangezien het toch zo'n mooie dag was zijn we hier even gaan informeren over hoe en wat. Uiteindelijk hebben we hier een boot gehuurd en zijn we lekker het meer op gegaan. We kregen ook visspullen mee, zodat de jongens even konden vissen (avond eten regelen haha). Toen we ongeveer aan de andere kant van het meer waren en de jongens een mooi visplekje hadden gevonden, kwamen ze erachter dat we de hengels waren vergeten! Dus wij weer terug om de hengels te halen, hadden toch tijd zat! Uiteindelijk hebben ze maar 1 klein visje weten te vangen, dus helaas geen vis als avond eten. Wel hebben we hier ook heel veel pelikanen gezien. Wat een grote beesten zijn dat!!

Daarna zijn we verder gereden richting Newcastle. Dit was wederom een klein dorpje waar eigenlijk weinig te doen was. We hebben hier dan ook alleen geslapen. Voor de verandering een keer op de parkeerplaats van een tennisclub. 's Ochtends meteen verder gereden. Het plan was om naar de Blue Mountains toe te gaan. Dit ligt net naast Sydney en wij hadden van verschillende mensen gehoord dat dit heel mooi moest zijn. Dus wij vol goede moed hierheen geregen. Onderweg was het al een beetje mistig en de zon had plaats gemaakt voor regen helaas. Eenmaal aangekomen bij het eerste uitkijkpunt waar je watervallen zou moeten zien, was het zo mistig dat we niet verder dan 10 m konden kijken.. Na deze tegenvaller gaven we de moed niet op en zijn we naar nog een uitkijk punt geweest. Maar ook hier was weer hetzelfde probleem.. Door de mist zag je niks. We hebben toen besloten om maar verder te rijden en de Blue Mountains nog een keer te bezoeken als we naar Sydney gaan. We zijn toen verder gegaan door een hele leuke weg door de bergen naar grotten. Hier kregen we een rondleiding. De rondleiding stelde weinig voor, we waren met een te grote groep en konden de guide niet echt verstaan. De grotten waren opzich wel mooi. Niet heel bijzonder, maar wel leuk om gezien te hebben. Buiten de grotten was ook nog een mooi meer waar vogelbekdieren in zouden moeten zitten. Nou niks gezien hoor haha!

Via dezelfde route door de bergen moesten we weer terug en toen zijn we verder gereden naar Lakes Entrance. Hier hadden we een onwijs mooie camping aan het strand. Even over het strand gelopen en lekker in het gras bij de campervan gelegen. Toen kwam het probleem wat moeten we eten. Nicole en ik moesten koken dus wij vol goede moed op zoek naar een supermarkt. Die zat er natuurlijk niet maar wel een zaakje waar ze take away food hadden. Nou perfecte oplossing, dachten we. Tegen de tijd dat wij eten wilden halen en daar heen liepen was deze natuurlijk weer gesloten (die werktijden hier zijn heel vreemd..) Uiteindelijk zijn we maar naar een supermarkt in de buurt gegaan. Na het eten hebben we buiten gezeten en weer genoten van een mooie sterrenhemel. Het is hier echt zo helder 's avonds. Dit kan je echt niet omschrijven hoe mooi (en jammer genoeg ook niet op de foto krijgen..) We hebben hier heel veel vallende sterren gezien, zoveel zelfs dat we niks meer te wensen wisten haha.

De volgende ochtend zijn we verder gereden naar Wilson Promentary National Park. Dit is het zuidelijkste puntje van Australie. In dit park schenen heel veel kangeroe's, koala's en wombats te zitten. Nou inderdaad, onderweg kwamen we de eerste kangeroe al tegen. Midden op de weg en hij was ook niet van plan aan de kant gegaan. Gelukkig was hij na een tijdje toch maar zo verstandig om even aan de kant te gaan zitten, zodat wij er langs konden. In dit park hebben we wederom hele mooie natuur gezien. De natuur hier is zo verscheidend, je blijft je ogen uitkijken! We hebben hier op een camping gestaan (maar weer een keer luxe na al die parkeerplaatsen). Er was ons verteld dat we naar het strand moesten gaan en daar de zonsondergang moesten bekijken. Dit was echt heel erg mooi!! Heeft ook een aantal mooie foto's opgeleverd.

De volgende ochtend moesten we onze weg vervolgen naar Melbourne want wij moesten onze campervan vandaag inleveren. Na 10 km rijden begon onze motor geluiden te maken die niet hoorde.. Wij dachten we rijden gewoon rustig de bergen af en bij het eerste tankstation kijken we wel even wat er aan de hand is. Maar daar dacht de auto anders over. Na een knal viel de motor helemaal stil. We dachten eerst nog hee dat geluid is weg. Maar de motor deed het ook niet meer. Gelukkig hadden we hem nog langs de kant van de weg kunnen zetten. Justin en Aj gingen er even naar kijken en kwamen er snel achter dat de motor vast gelopen was. Na veel bellen en geregel zou er uiteindelijk een sleepauto komen. Na ongeveer 2,5 uur wachten (in de hitte) kwam deze uiteindelijk. De auto werd naar een garage gebracht waar ze gingen kijken wat er aan de hand was. En inderdaad de motor was vastgelopen en volgens de monteur zou die het ook niet meer gaan doen. Na weer veel gebel en geregel konden we de auto uiteindelijk hier laten staan (tja we konden hem moeilijk naar Melbourne gaan duwen). Gelukkig hadden de jongens hun campervan nog wel, dus zijn we (illegaal) bij hun achterin gaan liggen en zo verder gereden.

Zo hebben we Melbourne toch nog gehaald. Hier eenmaal aangekomen was het al laat en moesten wij een plek om te slapen hebben. We hebben hier een hostel gevonden, maar de jongens zaten met hun bus. Zij hebben toen (wederom illegaal) op de parkeerplaats van ons hostel geslapen. Anders moesten ze dik betalen voor parkeerkosten.

Onze eerste dag in Melbourne was het heerlijk weer en zijn we naar St Kilda Beach geweest. Het strand zelf was niet heel mooi, maar er was een festival en beach volleybal wedstrijden dus het was wel erg gezellig. Daarna nog even lekker op een terrasje een wijntje gedronken. De prijzen hier zijn alleen minder leuk.. Je betaald zo'n 10 dollar voor een wijntje (1 dollar = 0.75 eurocent ongeveer). Na het terrasje moesten we weer een slaapplaats vinden en de jongens een plaats voor hun bus. We hadden een hostel gevonden met een parkeerplaats ernaast. Hier heerlijk geslapen, alleen de volgende dag hadden de jongens een iets minder leuke verrassing onder hun ruitenwisser liggen. Namelijk een parkeerboete..

We zijn deze dag door de stad gelopen en hebben een bezoekje gebracht aan de botanische tuinen. Hier hebben we dan wel een paar uur over gedaan om ze te vinden, maarja zo zie je nog wat van de stad. Nicole en ik hadden in het 1e hostel 2 bioscoop kaartjes gehad van onze kamergenoten. Dus het leek ons een leuk idee om met ze 4en naar de bios te gaan. De kaartjes die wij gekregen hadden bleken nogal dure en luxe kaartjes te zijn. Ze waren namelijk $30 waard! Deze hebben we dus nog even bewaard want anders moesten Justin en Aj ook zoveel neerleggen voor de film. Een gewoon kaartje koste $18,50, een iets betere prijs. Na de film nog even door de stad gelopen. Dit was erg mooi met de skyline en alle kerstversieringen en lichtjes etc. Hier doen ze wel veel aan kerst, dus de kerst stemming komt er al wat meer in maar het blijft vreemd. Ik heb nog helemaal niet het gevoel dat het al bijna kerst is.
's Avonds zijn we weer terug gegaan naar hetzelfde hostel. Hier hebben we de jongens een overnachting bespaard (na die dure boete) door ze mee naar binnen te 'smokkelen'. Niemand die het door heeft gehad. Er zijn ook altijd heel veel bedden leeg in de kamers dus het kan makkelijk ;)

De volgende dag hadden wij een auto gehuurd en zijn we naar de Great Ocean Road gegaan. Dit is een weg die langs een hele mooie kustlijn en verschillende uitkijkpunten loopt. We hadden hier 2 dagen voor uitgetrokken (het was ongeveer 350 km). De eerste dag viel het een beetje tegen omdat het weer minder was. Gelukkig was het de 2e dag wel mooi weer. We zijn toen dezelfde route weer terug gereden en toen zag alles er een stuk mooier uit! We hebben hier hele mooie natuur gezien, van baaien tot grote stenen in het water. Echt heel mooi! Na de Great Ocean Road zijn we weer terug gereden naar Melbourne, waar wij nog tot 23 december blijven. Daarna vliegen we naar Alice Springs om in de woestijn kerst te vieren. Justin en Aj zijn gister avond weer terug gegaan richting Sydney. Heel raar om na bijna een maand met ze 4en weer met ze 2en te reizen. Als wij de 28e naar Sydney gaan zijn zij daar ook nog en dan gaan we een 2e poging doen om de Blue Mountains te bekijken.

Nou ik denk dat jullie zo weer aardig op de hoogte zijn! Wij gaan vandaag en morgen nog even de stad bekijken en waarschijnlijk even shoppen. We hebben ook een Nederlands meisje ontmoet bij ons op de kamer waarmee we vanavond wat gaan eten.

Tot het volgende verhaal!
Zonnige groetjes vanaf de andere kant van de wereld!

Liefs x

• 21 December 2011 - 07:59

Iris:

Hoi mop, Ik had vanmorgen al wat gereageerd maar die telefoon van mij spoort niet zie ik. hihi!! Maar wat heb je alweer veel meegemaakt!!!! vind het zo gaaf om al jouw 'avonturen' te lezen... Super!!

Al bijna kerst.. ga je dan nog meer missen!
    love you xxx

• 21 December 2011 - 10:39

Ronnie:

Lieve Rianne,
    Wat heb je weer ontzettend veel meegemaakt . Fantastisch om te lezen en ik geniet ervan. Wat een toestand met de campervan. Gelukkig maar dat de moter het niet in het begin begaf!!!!
    Ja het zal ook raar zijn nu weer met z'n tweetjes en straks alleen.
    Ik vind het zo fijn voor je dat je zoveel ziet en beleeft. Dat pakken ze je nooit meer af. Lieve Rianne hele fijne kerstdagen in de woestijn.
    En geniet van de jaarwisseling in Sydney.
    Succes met je verdere reis door Nw. Zeeland.
    lieve groetjes van Ben en Ronnie xxx

• 21 December 2011 - 11:58

Ilse:

Hee Rian!
    Je verhalen blijven mooi!!
    Geniet er van en een fijne kerst.
    Kuss xxx

• 21 December 2011 - 13:29

Oma & Opa :

Hoooi Lieve Rianne,
    Wat een fijne en mooie belevenissen daar,geniet lekker in Melbourne,en dan een woeste(stijn)kerstmis in Alice-Springs.
    Én VAST EEN GOEDE JAAR WISSELING,die jij dan al bijna een dag eerder viert.
    Liefs Oma & Opa

• 21 December 2011 - 16:05

Claudia:

Hoi lieverd van me,
    Ik mis je wel hoor in deze tijd! Die mannen denken er toch anders over met de kersttijd. Maar je broer heeft het menu uitgekozen dus dat is wel weer leuk;). Vanmorgen kerst eten met de peuters gehad dat was weer erg leuk. Morgen op de bijenkorf eten en dan vrijdag opruimen en dan iendelijk vakantie. T is best druk geweest dus ik ben er wel aantoe zeg maar :).Jullie hebben weer veel mee gemaakt schat en wat hebben jullie al veel gezien. Ben wel benieuwd naar foto's. Pap heeft een fotoboekje gemaakt van Thailand dat komt eerdaags dus dat is ook leuk ( denk ik ). Fijne kerstdagen in de woestijn;( en een heel dikke knuffel van mam.
    Leuk dat we nu weten hoe de boys heten ;) ( ha,ha ) Kus

• 21 December 2011 - 18:19

John:

Hoi lieverd, wat leuk om weer wat te lezen, je schrijft het zo leuk. Het is net of we het je horen vertellen. Wat geniet je lekker. Ik mis je best wel en zeker de komende dagen. Maar ik weet gewoon dat je het leuk hebt daar. Geniet van de kerstdagen (incl woestijn en zon ;-))
    We denken aan je. Liefs en kussies

• 21 December 2011 - 19:23

Annemiek:

Nou nou wat een verhaal weer zeg. Je komt dieren tegen waarvan ik dacht dat ze niet bestonden (vogelbekdieren. ) jammer dat je ze niet gezien hebt.Fijn dat het nu weer af en toe mooi weer is en dat je van de zonsondergang hebt genoten. Lijkt me toch wel raar om met kerst in de zon te kunnen zitten. Maar je moet het nu zonder bodyguards doen dus doe voorzichtig hé. Hopenlijk is het beter weer als je voor de 2e keer naar de Blue Mountains gaat.
    Wij wensen jou hele fijne kerstdagen en een heel avontuurlijk nieuwjaar toe.We denken aan je. Tot horens lieve groetjes van de Koopmannetjes xxx

• 25 December 2011 - 20:39

Willie:

Hoi Rianne, bedankt voor weer zo'n mooi reisverslag.
    Fijne kerstdagen en voor jullie...lekker snel het nieuwe jaar in.

Tot volgend jaar.
    Willie

• 29 December 2011 - 22:54

Karin & Ruud:

Hey Rianne, gister Niels gesproken en die vertelde dat je op ook waarbenjijnu zit en kan het niet laten om even te reageren. Voor de duidelijkheid, wij zijn de ouders van Daniel. Wat maak je een leuke dingen mee en wat zien jullie veel. Lekker met een campertje rondtrekken en alles bekijken en vooral genieten denk ik. Overmorgen staan wij op Schiphol om Senne uit te zwaaien, hij gaat naar New Zeeland voor 4 maanden. Misschien, heel misschien zien jullie elkaar daar wel. Hoop dat je nog een fijne tijd daar heb en ik blijf je volgen. Heel veel groetjes uit Anna Paulowna.

• 30 December 2011 - 18:23

Claudia:

Hoi schat vanmiddag je sms gehad dat je in Nieuw Zeeland bent. Dat zal wel even vreemd zijn zonder Nicole en de boys. Maar ik geloof vast dat je zeker weer leuke mensen gaat ontmoeten:)
    Ik hoop dat je een gezellige ouderjaarsavond hebt want voor jou is het al bijna aftellen met die 12 uur verschil ;). Ik hoop dat we elkaar weer snel spreken. Mis je, veel liefs en dikke kus mam.